تداوم وزش باد شدید در خراسان رضوی و کاهش محسوس دما در مشهد (٢٧ دی ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز در نوار شمالی استان احتمال وزش باد شدید همراه با گردوخاک وجود دارد. برای فردا و روز جمعه شاهد ابرناکی و افزایش سرعت وزش باد در استان خواهیم بود.

همچنین در طی این مدت در نواحی جنوبی و به خصوص جنوب‌شرقی وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد بود.

وی افزود: طی این مدت در نوار جنوبی و ارتفاعات احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد. گفتنی است در روز جمعه شاهد کاهش محسوس دما به‌ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان به‌ویژه در دمای روزانه خواهیم بود.

{$sepehr_key_34649}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٣ و منفی یک درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١۵درجه و در سردترین ساعات به یک درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، زاوه با منفی ۴ درجه و گناباد با ١٩ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ٢٩ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارش باران از سرخس به میزان نیم میلیمتر گزارش شده است.