استقرار ۴ هزار و ۸۰۰ صندوق رأی در مدارس خراسان رضوی
فاطمه غلامی

علی مهدوی‌خواه در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش بنا به وظایف خود در رشد و تعالی دانش‌آموزان در جریانات سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند، افزود: ۲۰ تا ۳۰‌هزار نفر از دانش‌آموزان استان به‌صورت سرحلقه و کنشگر، عهده‌دار تبیین دستاورد‌های پیشرفت کشور هستند و هر‌یک، پنجاه دانش‌آموز را با خود همراه می‌کنند و به جهاد تبیین می‌پردازند. در این طرح یک‌میلیون‌و‌۵۰۰‌هزار نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در طرح «راهیان پیشرفت» و «راویان پیشرفت» اردو‌هایی با مضامین شناخت دستاورد‌های صنعتی کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین مناظرات دانش‌آموزی در مدارس متوسطه اول و دوم در‌خصوص پیشرفت‌های کشور برگزار خواهد شد. مسابقه «تأثیر انتخابات در آینده من» نیز از دیگر برنامه‌های انتخاباتی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی است.

مشارکت فعال ۳ گروه در انتخابات

مهدوی‌خواه با بیان اینکه در حوزه فرهنگیان سه گروه مدیران مدارس، فرهنگیان شاغل و دانشجو‌معلمان در برنامه‌های انتخاباتی آموزش‌و‌پرورش مشارکت فعال خواهند داشت، بیان کرد: همایش‌های تبیینی و بصیرتی و تولید محتوا در تبیین دستاورد‌های کشور، از برنامه‌ها و اهداف آموزش‌و‌پرورش برای ایجاد مشارکت اجتماعی است.
وی افزود: ۸‌هزار‌و‌۴۰۰ جلسه شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان در استان نیز با موضوع انتخابات برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ۴‌هزار‌و‌۸۰۰ صندوق رأی در مدارس منتخب استان مستقر شود.