کاهش سهمیه بنزین آزاد از این ماه اجرا شده است (۲ بهمن ۱۴۰۲)
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته است. همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.

بر همین اساس، امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

کسر سهمیه بنزین بر اساس اعلام شرکت پخش فراورده‌های نفتی شرق کشور و گزارش مردمی از ابتدای بهمن ماه در کارت‌های سوخت اعمال شده است.
{$sepehr_key_35523}

سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی تغییری نکرده و فقط سهمیه ۱۵۰ لیتر آزاد برای جلوگیری از قاچاق سوخت به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده است.
مردم می‌توانند پس از استفاده از سهمیه بنزین آزاد کارت‌های سوخت خود، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها نیز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در این باره گفته است: برای مدیریت مصرف، سهمیه بنزین از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرد تا از این طریق بتوانیم پرمصرف ها را مدیریت کنیم.
لازم به ذکر است، ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت قبل از کرونا شش ماهه بود که در دوران کرونا به ۹ ماه افزایش پیدا کرد.