روزانه یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا توسط خراسانی‌ها
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا اباصلتی، مسوول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به منظور پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، سامانه تلفنی ۱۹۱ و همچنین شماره ۳۱۴۴۹۴۴۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شده که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: کارشناسان پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، روانشناس و دانشجوی پرستاری هر روز در قالب سه نوبت کاری پاسخگوی تماس‌های مردم در ارتباط با بیماری کرونا هستند.  
 

بیشتر بخوانید: سوالات کرونایی خود را از کجا و کی بپرسیم؟


وی با اشاره به کاهش تماس‌های مردمی در روز‌های اخیر نسبت به روز‌های ابتدایی همگام با افزایش آگاهی آنان در زمینه کرونا گفت: در روز‌های نخست بیشتر پرسش‌ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضد عفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسش‌ها تخصصی‌تر شده و شیوه‌های درمان و قرنطینه و تشخیص الکل طبی از نوع صنعتی آن را در بر می‌گیرد.

دکتر اباصلتی اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: در این راستا افرادی که استرس فراوان دارند اگر اضطراب آن‌ها با مشاوره پزشکی برطرف نشد به رواشناس ارجاع داده شده و به صورت تلفنی مورد مشاوره روانشناسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای پاسخگویی به پرسش‌های خود تلفن اورژانس ۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریت‌های پزشکی را اشغال نکنند.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی ۲۵۶ نفر است.

منبع: ایرنا