نیروی زمینی سپاه رفع تنش آبی از ۲۰ هزار روستای محروم را در دست اجرا دارد | اجرای هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی در خراسان رضوی

به گزاش شهرآرانیوز، سردار مجیدرضا حسن‌زاده روز دوشنبه در حاشیه همایش "تبیین اهداف و چشم انداز برنامه‌های محرومیت زدایی قرارگاه‌های جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه" در گفتگو با خبرنگاران در مشهد افزود: امید است در مرحله نخست تنش آبی حدود هفت تا ۱۰ هزار روستا در سال آینده به پایان برسد.

وی ادامه داد: این نیرو طی هشت سال اخیر، ۶۰ هزار طرح عمرانی و چهار میلیون طرح غیرعمرانی از جمله تهیه جهیزیه و سبد معیشتی را در مناطق و جامعه هدف انجام داده است.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه گفت:باید به مناطق و روستا‌ها بیش از گذشته رسیدگی شود. مهاجرت‌ها متوقف و حتی معکوس شود و لازمه آن رسیدگی به روستاهاست و سپاه هم با تمام وجود در این عرصه فعال است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به خبرنگاران گفت: اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست از جمله اولیت‌های ماست.

سردار سرتیپ پاسدار ضیاء الدین حزنی افزود: در حوزه امنیت غذایی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام رفع تنش آبی، توزیع لوازم التحریر، سبد ورزشی و سبد معیشتی به طور مستمر در حال انجام است.

وی اظهار کرد: از همه کسانی که در کشور حواسشان به مردم محروم است و هوای آن‌ها را دارند تشکر می‌کنیم، اما هنوز تا رفع مشکلات و رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

{$sepehr_key_35569}

اجرای هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی در خراسان رضوی

رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی هم به خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف از جمله لایروبی قنات، ساخت و مرمت مسجد، مدرسه و آبرسانی در این استان توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

سرهنگ پاسدار محمد روحانی افزود: توزیع هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه، ۱۰۰ هزار سبد یلدایی و آزادی ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد از دیگر اقدامات امسال است که با مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین و مردم انجام شده است.

منبع: ایرنا