دستگیری سارقان سریالی تأسیسات آبرسانی مزارع شرق مشهد (۳ بهمن ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ احمد نگهبان در تشریح جزئیات پرونده ۸۲ فقره سرقت شبانه به تأسیسات آبرسانی مزارع شرق مشهد اظهارداشت: در پی سریالی شدن سرقت‌های شبانه لوله و پمپ آب سیستم آبیاری قطره‌ای مزارع و کابل‌های برق چاه‌های کشاورزی در محدوده روستاهای"هلالی"، "بزرش آباد"، "شرشر" و "خیرآباد" جاده تبادکان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد با یک سری تحقیقات گسترده میدانی به سرنخ‌های در خصوص تردد داشتن یک دستگاه وانت نیسان پلاک مخدوش در محدوده سرقت‌ها به دست آورده و تحقیقات خود را در این رابطه متمرکز کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با رصد‌های اطلاعاتی و مستندات به جامانده راننده نیسان را در یکی از روستا‌های همان محدوده شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ نگهبان بیان کرد:در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد مظنون به سرقت نقشی در سرقت‌ها نداشته و او به عنوان یک خودرو کرایه بر وسایل مسروقه را جابجا می‌کرده و اطلاعی از سرقتی بودن اموال نداشته است.

فرمانده انتظامی مشهد گفت:در ادامه عملیات با راهنمایی راننده وانت نیسان اعضای این باند که ۴ مرد ۳۰ تا ۴۰ ساله اند شناسایی و طی عملیات‌های مجزا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و چند پلمپ آب و مقادیری کابل برق مسروقه کشف شد.

وی اظهارکرد: متهمان که همگی از افراد سابقه دار هستند در چندین مرحله بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد به ۸۲ فقره سرقت تأسیسات آبیاری و برق رسانی روستا‌های محدوده شرق شهر مشهد از ابتدای سال جاری و فروش اموال مسروقه به ۲ ضایعاتی در محدوده پنجتن اعتراف کردند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به دستگیری افراد مالخر و کشف قسمتی از اموال مسروقه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

منبع: تسنیم

{$sepehr_key_35795}