آغاز بزرگ‌ترین رویداد جشن تکلیف کشور در حرم مطهر رضوی | «پرواز پروانه‌ها» در مشهد+ فیلم

غلامی - نوایی| شهرآرانیوز، در قالب این طرح روزانه هزار نفر از دختران تازه مکلف با حضور در حرم مطهر امام مهربانی‌ها، آغاز فصل بندگی خود را جشن می‌گیرند.  

{$sepehr_media_949221_640_360}

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی پایاب، مدیر پایگاه‌های تبلیغی‌معرفتی حرم مطهر رضوی درباره جزئیات این رویداد گفت: سلسله جشن‌های «پرواز پروانه‌ها» بزرگ‌ترین رویداد جشن تکلیف کشور است که همه ساله در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.  

وی تصریح کرد: این رویداد بزرگ به همت مدیریت پایگاه‌های تبلیغی‌معرفتی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و اداره پایگاه‌های رواق کودک در ایام ماه‌های مبارک رجب و شعبان هر روز با حضور بیش از هزار دانش‌آموز دختر تازه مکلف در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.  

وی افزود: سال گذشته ۴۳ هزار دانش‌آموز دختر در جشن «پرواز پروانه‌ها»‌ی حرم مطهر رضوی شرکت کردند و امسال بیش از ۶۰ هزار نفر از دختران تازه مکلف برای شرکت در این رویداد بزرگ فرهنگی‌مذهبی ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

{$sepehr_key_35858}

وی ابراز کرد: «جشن پرواز پروانه‌ها» با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش اجمالی احکام و نماز به دانش‌آموزان دختر تازه مکلف شده برگزار می‌شود و یکی از نکات مثبتِ آموزشی آن اقامه دو رکعت نماز جماعت نمادین با حضور یکی از ائمه جماعات حرم مطهر رضوی است.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پایاب خاطرنشان کرد: از آنجا که جشن تکلیف تنها یک بار در زندگی فرد اتفاق می‌افتد تلاش می‌شود که این جشن به بهترین شکل برگزار شود تا یک روز خاطره‌انگیز و به یادماندنی برای دانش‌آموزان تازه مکلف رقم بخورد.  

وی بیان کرد: صرف صبحانه در مهمانسرای حضرت رضا(ع)، اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی‌مذهبی همچون شعرخوانی، اجرای نمایش عروسکی، قصه‌گویی، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای بسته‌های متبرک و فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که برای شرکت‌کنندگان در این رویداد درنظر گرفته شده است.