تداوم هوای زمستانه در مشهد | بارش باران و برف در خراسان رضوی ادامه دارد (۵ بهمن ماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شرهرآؤانیوز در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بارش باران و برف در سطح استان خصوصا نواحی شرقی و شمالی ادامه دارد و با تشکیل مه، لغزندگی و کاهش دید همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر فردا مجددا سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد و بارش ها به شکل رگبار باران از غرب و جنوب غرب  استان آغاز می‌شود و این شرایط در طول هفته آینده با شدت و ضعف ادامه دارد. این بارش ها در نواحی کوهستانی به صورت برف و باران و احتمال رعد و برق نیز وجود دارد. همچنین با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی و سیلاب نیز وجود دارد.

گفتنی است در برخی مناطق نیز شاهد وزش باد شدید به خصوص در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هستیم.

امروز کاهش محسوس دما در سطح استان به خصوص در نواحی شمالی، مرکزی و در نیمه شرقی رخ خواهد داد و انتظار داریم در این نواحی مذکور فردا ظهر دما افزایش یابد.

به گفته وی امروز بارش‌ها در مشهد ادامه دارد و این کلانشهر‌ها ٢ دهم میلیمتر بارش باران داشته است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین صفر و ١١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣ درجه و در سردترین ساعات به منفی ٢ درجه خواهد رسید.

طی شبانه روز گذشته، درگز با منفی ٣ درجه و  مهولات با ٢٠ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارش باران از از تربت جام ٧.۵ میلیمتر گزارش شده است. شهرستانهای قوچان ٢ سانتی متر و کلات نادری یک سانتی متر بارش برف داشته است.

{$sepehr_key_36051}