تداوم بارش باران و برف در خراسان رضوی و مشهد (٨ بهمن ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه هفته جاری با شدت و ضعف سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی فعال است. امروز بارش در غالب نقاط استان به‌ویژه نیمه شمالی به شکل باران، در نواحی سردسیر به صورت برف و باران و در نواحی مستعد، کولاک برف بوده که همراه با آبگرفتگی و سیلاب است.

وی با اشاره به آغاز کاهش دما از امروز افزود: فردا شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان خواهیم بود و این روند تا اواخر هفته ادامه دارد و این امر سبب خواهد شد بارش‌ها به شکل برف شود. مه‌گرفتگی، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ویژه در محور‌های کوهستانی و سردسیر و همچنین وزش باد شدید موقتی از پدیده‌های جانبی این سامانه است.

شایان ذکر است که از روز جمعه سامانه بارشی دیگری استان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

{$sepehr_key_36525}

به گفته وی از امشب در مشهد بارش باران مجدد به صورت پراکنده آغاز می‌شود و فردا شب بارش پراکنده برف را خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٨ و ٩ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٢ درجه و در سردترین ساعات به ٢ درجه خواهد رسید. میزان بارش از ایستگاه فرودگاهی مشهد به میزان ۶.٢ میلیمتر، قاسم‌آباد به میزان ١١ میلیمتر و فرامرز عباسی به میزان ٩ میلیمتر بوده است.

طی شبانه‌روز گذشته، ریوش با ١ درجه و سرخس با ٢٠ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین شدت وزش باد از شهرستان بجستان ۵٨ کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارش باران از شهرستان‌های ریوش به میزان ٣٣ میلیمتر، خلیل‌آباد به میزان ٣٢ میلیمتر، نیشابور به میزان ٣١ میلیمتر، بردسکن و کاشمر به میزان ٢۵ میلیمتر گزارش شده است.