برگزاری سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق در مشهد مقدس+ فیلم
مائده مومن حقیقی

محمد حسین بشیر، رئیس سازمان مهندسی خراسان رضوی در حاشیه افتتاحیه همایش سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق که صبح امروز (۱۰ بهمن ماه) در مشهد برگزار شد، در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: این همایش با رویکرد فرارشته‌ای برگزار شده یعنی به جز تاسیسات رشته‌های برق، معماری ومهندسی شرکت نیز حائز اهمیت است. دراین همایش دو روزه که یک روز آن به صورت کارگاهی برگزار می‌شود اساتید برجسته از تهران و مشهد حضور دارند.

{$sepehr_media_953970_640_360}

وی افزود: حریق مساله روز است و هر روز شاهد این مشکل هستیم لذا باید در حوزه پیشگیری، مقاوم سازی و در مقابل اعلام و اطفا حریف اقدامات مناسبی را به کار گیریم. سال‌های گذشته برج سلمان و طی روز‌های اخیر بیمارستان گاندی بر اثر نمای کامپوزیت دچار حریق شد که نشان می‌دهد به خاطر استفاده از وسایل غیر استاندار و برخی مواردی که موجب ایجاد چالش می‌شود، استفاده شده است.  تلاش ما بر این است که این همایش در رابطه با لزوم انجام مقررات ملی ساختمان به ویژه اطفا حریق و حفاظت از ساختمان‌ها و جان مردم در مقابل حریق مفید باشد.

همچنین ترانه مهاجر دبیر سازمان نظام مهندسی مشهد در ادامه بیان کرد: یکی از سرفصل‌های این همایش دسترسی‌های خروج است که افراد هنگام بحران مسیر مناسبی برای خروج و پیش‌بینی فضا‌های ایمن داشته باشند. علاوه‌بر این بر مدیریت دود، محافظت سازه در برابر حریق، استفاده از مصالح استاندارد و سیستم‌های مناسب اعلام و اطفا حریق تاکید می‌شود.

وی افزود: در سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی چک لیست مشترکی برای پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای تهیه کردیم که در سایت هردو ارگان بارگزاری شده و تمام پروژه‌ها با همین نگاه چک لیست مشترک در مقطع کسب پروانه بررسی شده، پایان کار اخذ می‌کنند و این موضوع از سردرگمی شهروندان جلوگیری می‌کند و مسیر هموارتری را برای اخذ پایان کار و تمامی مجوز‌ها در پی خواهد داشت.

{$sepehr_key_36947}