راز ترافیک بلوار وکیل آباد مشهد در روز‌های کرونایی

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حمیدرضا دهنوی در خصوص وضعیت ترافیک در استان اظهار کرد: وضعیت ترافیک در سطح شهر مشهد و کلیه شهرستان‌ها با توجه به کاهش سفرهای درون شهری به واسطه ویروس کرونا، کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد:در شهر مشهد در محدوده انتهای بلوار وکیل‌آباد بار ترافیکی داشته که دلیل آن انجام تب‌سنجی در ورودی طرقبه و شاندیز است اما در رصدی که هم‌اکنون صورت گرفت، ترافیک در آن منطقه نیز روان شده  و تنها کمی طول صف وجود دارد که علت آن فعالیت عمرانی در انتهای بلوار وکیل آباد است.



وی افزود: خوشبختانه در مجموع بار ترافیکی در شهر مشهد  وجود ندارد و سطح استان نیز چنین وضعیتی دارد و به واسطه ویروس کرونا ترافیک به شدت کاهش یافته است.



ضرورت ایجاد محدودیت در ورودی شهرها



 رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص ضرورت ایجاد محدودیت در راه‌های استان  بیان کرد: ما در درون شهری برنامه‌ای برای محدودیت نداریم و اگر قرار بر محدودیت باشد در ورودی شهر مشهد و شهرستان‌ها باید رخ دهد اما تصمیم گیرنده ما نیستیم و باید در ستادی که در استانداری ایجاد شده مطرح شود و مسئولان استانی باید در این باره تدبیر کنند. در حال حاضر صرفا در ورودی طرقبه و شاندیز محدودیت‌هایی اعمال شده است.



 دهنوی در خصوص وضعیت تصادفات خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند تصادفات کاهشی است اما متاسفانه با توجه به روان‌سازی ترافیک و کاهش سفرها که باعث کاهش تردد شده، سرعت وسایل نقلیه افزایش یافته است.



وی اضافه کرد: تصادفات خسارتی ما بعضا به جهت افزایش سرعت به تصادفات جرحی تبدیل شده و تصادفات جرحی نیز بعضا به تصادفات فوتی تبدیل شده است که علت آن افزایش سرعت در سطح شهر است، البته همکاران ما در حال رصد و کنترل آن هستند و خودروها تحت نظر و کنترل قرار گرفته اما متاسفانه تصادفات جرحی و منجر به فوت تحت تاثیر قرار گرفته و تصادفات خسارتی به جرحی تبدیل شده است.



احتمال افزایش تصادفات به دلیل افزایش سرعت

 رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: نیاز است که مردم رعایت کنند. خلوت بودن ترافیک نباید سبب افزایش سرعت شود و ما نیز همیشه تاکید می‌کنیم که سرعت مطمن داشته باشند. در مجموع تصادفات افزایش نداشته اما آمارها نشان می‌دهد که با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تصادفات جرحی و فوتی وجود دارد هرچند که این موضوع توسط دوربین‌ها در حال نظارت است. ما از طریق دوربین‌ها سطح شهر را مانیتور می‌کنیم. موارد خطرساز رصد، شماره پلاک ثبت و به افراد فراخوان و اعمال قانون می‌شود حتی در موارد خاص با مقام قضایی برای توقیف وسیله هماهنگ می‌شود.



دهنوی گفت: در مجموع وضعیت خوب است اما از رانندگان درخواست داریم تا به این مورد خاص یعنی سرعت مطمئنه و توجه به جلو نیز توجه کنند تا خلوتی ترافیک سبب تصادفات با شدت بالا در سطح شهر نشود.




وی ادامه داد: لازم به ذکر است که موضوع محدودیت‌ها چه در سطح درون و چه برون شهر کلا در حیطه کاری ما نیست و حتما استانداری و ستادی که در آن ایجاد شده باید در این باره تصمیم‌گیری کنند و هر تصمیمی که هیات رئیسه استان اعلام کنند به ما ابلاغ می‌شود و برابر آن ما در سطح شهر آن را اجرا می‌کنیم مانند ورودی طرقبه و شاندیز که با دستور ستاد تست کرونا انجام می‌شود.