سامانه بارشی جدید فردا وارد کشور می‌شود (۱۲ بهمن ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، فریبا گودرزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه و روز‌های آتی، اظهار کرد: در مناطقی از سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شمال غرب کشور انتظار بارش پراکنده برف و باران را داریم.

وی افزود: برای فردا پنجشنبه ۱۲ بهمن، ورود سامانه بارشی بعدی در نوار غربی کشورمان و بارندگی پیش‌بینی شده است که بعدازظهر همان روز بارش‌ها به قزوین، البرز، تهران، غرب و جنوب غرب اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان می‌رسد.

وی ادامه داد: بارش‌ها در نیمه شمالی کشور به صورت برف و باران باشد و در جنوب و جنوب غرب به شکل باران گاهی با رعد و برق و وزش باد است.

گودرزی با پیش بینی وضعیت آب و هوای روز ۱۳ بهمن نیز بیان کرد: در روز جمعه گستره بارش ها، بیشتر مناطق کشور، به غیر از بخش‌هایی در مرکز کشور مثل نیمه شرقی اصفهان، یزد و نیمه شرقی کرمان که بارش‌های پراکنده و خفیف دارد را دربر می‌گیرد.

وی افزود: روز شنبه این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور قرار دارد که به تدریج از کشور خارج می‌شود و سامانه بارشی جدید روز یکشنبه هفته آینده وارد کشور می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: طی روز‌های پنج شنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی و روز‌های شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش دما پیش بینی می‌شود.

گودرزی یادآور شد: تهران امروز بارش پراکنده دارد و بیشینه دما امروز به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد و هوای تهران طی روز‌های آتی سرد‌تر خواهد شد.

منبع: تسنیم

{$sepehr_key_37235}