امیرعبداللهیان: قرار است امروز با وزیر خارجه سعودی درباره حج گفت‌وگو کنم

به گزارش شهرآرانیوز حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وزیر خارجه عربستان توافقاتی داشتیم و در بحث‌های مربوط به موضوعات هواپیمایی موافقت‌هایی بین سازمان‌های هواپیمایی دو کشور با توجه به توقف چند ساله حج عمره متعاقب گفتگو‌هایی صورت گرفت.

وی گفت: در روز‌های گذشته یک هیئت از طرف وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان به ایران آمدند و مباحث فنی خود را تکمیل کردند و امروز هم قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی را داشته باشم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم مقامات عربستان به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکلات فنی دستورات لازم داده شده و کار در مسیر صحیح خودش در حال پیگیری است.

وزیر امور خارجه در خصوص اخرین وضعیت ارتباط با پاکستان هم تصریح کرد: در خصوص پاکستان گفت‌وگو‌های بسیار خوبی با مقامات عالی رتبه این کشور داریم و می‌دانید در چند روز آینده انتخابات در پاکستان برگزار خواهد شد. برای ما مباحث همکاری‌های تجاری اقتصادی، توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد و مرزی بسیار مهم است، رویکرد اساسی ما این است که مرز‌هایی که تروریست‌ها در نزدیکی آن مستقر بودند تبدیل به مرز‌های تجاری، صلح و دوستی میان دو کشور شوند.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_37241}