انقلاب اسلامی هنرمند را به فطرت خود بازگرداند
مائده مومن حقیقی

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین زاده مدیرکل ارشاد و فرهنگ در حاشیه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با عنوان تجسم هنر که امشب ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مشهد برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: نمایشگاهی که امروز برپا شده است به همت مجموعه هنرمندان تجسمی مشهد و خراسان رضوی است و بیش از ۲۰ شهرستان با آثار هنرمندان شهرستانی برگزار شده است ضمن اینکه در مشهد نیز چند نمایشگاه در حال برگزاری است.

وی افزود: در تلاشیم که بتوانیم به کمک مجموعه هنرمندان، فعالان فرهنگی و مدیران هنری استان فرایند تولید اثر را تا عرضه رونمایی کنیم و آثار تجسمی را بتوانیم در بسته مصرف خانواده‌ها به ویژه زائران به عنوان سوغات زیارت قرار دهیم، این توان در هنرمندان ما وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در تلاشیم بتوانیم اقتصاد فرهنگ را رقم بزنیم که هم هنرمند بهره ببرد هم این زیبایی و لطافت در منازل و ساختمان‌های شهر پررنگ دیده شود. از مهمترین کارکرد‌های هنر‌های تجسمی اثر آن بر روح و جسم انسان است چرا که یک نگاره چشم نوازی می‌کند، شهر را دلپذیر‌تر و خانه را دلنشین‌تر می‌کند.

حسین‌زاده ادامه داد: انقلاب اسلامی کاری ک در هنر‌های تجسمی کرد، هنرمند را به فطرت خود و به آن پاکی و زلالی ناشی از توحید برگرداند اینکه خوش‌نویسان ما قرآت، شعر حافظ و مولانا و احادیث کتابت می‌کنند نتیجه آن است.

وی افزود: طی چند روز گذشته در آمریکا نمایشگاهی برگزار شد که کاملا ضد اخلاقی و ضد بشری بود که موجب اعتراض خانواده‌ها و هنرمندان پاک سرشت آمریکایی شد چرا که ضد خداوند بود. هنر از فطرت انسان برمی‌خیزد و حرکت به سمت جهان الهی است و انقلاب اسلامی این اتفاق را رقم زد که هنرمند ما روح پاک و زلال خود را روی بوم بیاورد یا با قلم به رشته تحریر درآورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نهایت، گفت: آثار ۱۳۰ هنرمند در این جشنواره به نمایش گذاشته شده، اما تعداد هنرمندان ما بیش از این حرفاست و ما وظیفه داریم که شرایط دیده شدن این آثار هنری را فراهم کنیم.