کتاب «شعر‌های رودخانه» در جشنواره  شعر فجر برگزیده شد

به گزارش شهرآرانیوز، در هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ۲ هزار ۶۲۶ عنوان کتاب چاپ اول سال ۱۴۰۱ در ۵ بخش شعر کلاسیک، شعر نو، محاوره، کودک و نوجوان و «درباره شعر» که اختصاص به نقد و پژوهش‌های ادبی دارد، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

بنا بر انتخاب هیات داوران، ۱۰ اثر برگزیده شد و کتاب «شعر‌های رودخانه» اثری از انتشارات به‌نشر در بخش شعر کودک و نوجوان اثری شایسته تقدیر شناخته شد و مورد تقدیر قرارگرفت.

کتاب «شعر‌های رودخانه» سروده محمود پور وهاب با تصویرگری سحر فرهادروش توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این مجموعه حاوی ۱۰ شعر در مورد تجربه‌ها و دیده‌های محمود پور وهاب از گردش در طبیعت و لذت حضور در کنار رودخانه است که او در این مجموعه شعر، هر بار از زاویه دید مختلف به رودخانه نگریسته و اندیشمندانه میان مخاطب کودک و طبیعت پیوند برقرار می‌کند.

{$sepehr_key_37711}

محمود پوروهاب داستان‎ نویس و شاعر کودکان و نوجوانان و برگزیده جشنواره‌های مختلف در کشور  متولد سال ۱۳۴۰ در شمال کشور بوده و در حال حاضر ساکن قم است.

از پوروهاب بیش از ۱۵۰ کتاب در زمینه داستان‌های مذهبی، شعر و زندگی‌نامه منتشر شده و مقاله‌های بسیاری درباره شعر و نقد ادبی دارد.

«زبان گنجشک‌ها را بلد است»، «آخرین مهاجر»، «آن روی زیبا»، «تن‌ها زندگی می‌کنی» و «سال‌های بردگی» از دیگر آثار این نویسنده است.

خانه سنگ، شانه، بلبل، تمشک، دعا، دست دریا، آبشار، رستوران، قورباغه و اشتباه عنوان‌های شعر این مجموعه از اشعار غنایی است که با زبان و بیان ساده و روان می‌کوشد با استفاده از موسیقی کلام و اشعار آهنگین، زیبایی‌های طبیعت و رودخانه را به کودک بنمایاند، ذوق هنری او را پرورش دهد و کودکان را تشویق کند که با دیدی تازه و خیال انگیزتر به دنیای پیرامون خود نظر کنند.

کتاب «شعر‌های رودخانه» سال گذشته در قطع رحلی، شمارگان دو هزار نسخه منتشر و با قیمت ۳۵ هزار تومان  در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.