پرداخت بدهی پروانه ساختمانی در مشهد به‌صورت اقساطی

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم زوکی‌نژاد، در این خصوص گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تصویب لایحه «تسهیل شرایط پرداخت و تقسیط بدهی مودیان» در شورای اسلامی شهر مشهد و ابلاغ این مصوبه از سوی فرمانداری مشهد، شرایط پرداخت و تقسیط بدهی مودیان به میزان قابل توجهی تسهیل شده است.

وی افزود: حداقل پرداخت نقدی شهروندان در تقسیط مطالبات شهرداری مشهد بابت صدور مجوز و گواهی‌های ساختمانی، تا ۲۵ اسفند امسال، در حوزه‌های ۱ و ۲ درآمدی به میزان ۲۰درصد و در حوزه‌های ۳، ۴ و ۵ درآمـدی ۱۰درصد تعیین شده است؛ در حالی که پیش از این سهم پرداخت نقدی مودیان تا ۷۰ درصد کل بدهی نیز بوده است.

{$sepehr_key_38131}

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در راستای تسهیل شرایط پرداخت و تصفیه‌حساب و همراهی با مردم شریف مشهدالرضا (ع)، افزایش نرخ ناشی از تقسیط، برای تقسیط ۱۲ ماهه بدهی عوارض ساختمانی، حذف شده و برای تقسیط بیش از دوازده ماه، نسبت به گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و برای سال اول به میزان ۳۰ درصد، سال دوم ۵۰ درصد و در سال سوم ۱۰۰ درصد از حداکثر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

زوکی‌نژاد افزود: در این طرح علاوه بر کم کردن سهم پرداختی نقدی و معاف کردن اقساط یک ساله از افزایش نرخ ناشی از تقسیط متعارف سالانه، میزان افزایش و اعمال این نرخ نیز متناسب با سهم همان سال محاسبه می‌گردد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تاکید کرد: فرصت قانونی بهره‌مندی از امتیازات این مصوبه فقط تا ۲۵ اسفندماه بوده و پیشنهاد می‌گردد مودیان محترم از هم‌اکنون زمینه‌های بهره‌گیری مطلوب از آن را مهیا سازند و پرداخت‌ها و انعقاد قرارداد اقساط را به روز‌های آخر موکول نکنند.