تشرف ۲۰ هزار زیارت اولی به حرم مطهر رضوی در سال ۱۴۰۲
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با اعلام این خبر گفت: طرح زیارت امام، ویژه احسان‌پذیران، احسان‌جویان و گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی است که با عنوان طرح «مهر درخشان» اجرا می‌شود و در این قالب، زمینه تشرف افرادی که به دلایل مسائل مالی و اقتصادی تاکنون نتوانسته‌اند به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند یا حداقل از آخرین سفرشان پنج سال گذشته فراهم می‌شود.

{$sepehr_key_38251}
جعفر رئیسیان‌زاده افزود: گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی مانند بیماران خاص، معلولان، نابینایان، خانواده زندانیان و فرزندان بی‌سرپرست نیز به دلیل شرایط خاصی که دارند، نمی‌توانند به سادگی به حرم مطهر مشرف شوند و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در این طرح افرادی که شرایط خاص دارند به صورت رایگان سه روز میهمان امام می‌شوند و در مدت اقامت از خدماتی مثل «اسکان، تغذیه و رفت و آمد رایگان به حرم»، «برنامه‌های فرهنگی، زیارت گروهی و غذای مهمانسرای حضرت» بهره‌مند می‌شوند و درواقع یک «زیارت مبدأ تا مبدأ» رایگان برای آن‌ها رقم می‌خورد.
رئیسیان‌زاده افزود: در سال ۱۴۰۲ در قالب طرح مهر درخشان، بستر زیارت قریب به ۲۰ هزار زائر اولی یا محروم به حرم مطهر رضوی فراهم شد و برای این مهم، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.