شاهرخ بیانی: قلعه‌نویی ترسو نیست
رضا حمیدی

گروه ورزش|شهرآرانیوز، شاهرخ بیانی معتقد است که شانس ایران برای رسیدن به قهرمانی با بردن ژاپن زیاد شده است: «شانس قهرمانی ایران زیاد شد و قطر تیمی نیست که بخواهد مثل ژاپن و کره جنوبی بازی کند. ازبکستان در دیدار با قطر بهتر بازی کرد و اگر این تیم بالا می‌آمد کار ما سخت‌تر می‌شد، ولی با این حال نباید قطر را دست‌کم بگیریم. روحیه بازیکنان ایرانی به گونه‌ای است که مقابل تیم‌های قوی‌تر با جان و دل بازی می‌کنند، ولی انگار تیم‌های سطح پایین‌تر را دست‌کم می‌گیرند، اتفاقی که در دوران ما هم می‌افتاد. باز هم می‌گویم قطر تیمی نیست که ایران را اذیت کند.»
{$sepehr_key_38264}
بیانی تأکید کرد که قلعه‌نویی هرگز مربی ترسویی نیست: «قلعه‌نویی را چندین سال است که می‌شناسم و باید بگویم او مربی ترسویی نیست. آن زمانی هم که بازی می‌کرد اگر گلی می‌خوردیم بچه‌ها را رو به جلو هدایت می‌کرد. قلعه‌نویی فوتبال هجومی را دوست دارد و ترسی از شکست ندارد. در بازی با ژاپن روحیه قلعه‌نویی به نسبت چهار بازی قبلی فرق می‌کرد و می‌دانست باید انرژی زیادی به تیمش بدهد. این بازی برای قلعه‌نویی هم حیثیتی بود و همه چیز او به نسبت بازی‌های قبل متفاوت بود.»

بیانی به صحبت‌های جهانبخش قبل از بازی هم این واکنش را نشان داده است: «صحبت‌های علیرضا جهانبخش قبل از بازی را دیدم که به بازیکنان می‌گفت تاکتیک را رها کنید و به خاطر مردم با قلب‌تان بازی کنید. همین مسأله باعث انتقال انرژی به بازیکنان شده و دوندگی بازیکنان فوق‌العاده بود. وقتی توپ سوم را بگیرید و فشار بیاورید نتیجه‌اش چیزی مثل دیدار با ژاپن می‌شود. محبی و جهانبخش در توپ‌گیری فوق‌العاده بودند و سردار آزمون در غیاب مهدی طارمی بار خط حمله را به دوش کشید. همه بازیکنان با قلب‌شان بازی کردند. مراکش چرا در جام جهانی خوب بازی کرد و یقه تیم‌های بزرگ را گرفت، چون بازیکنان این تیم با قلب‌شان بازی کردند. در بازی ایران- ژاپن یاد مراکش در جام جهانی قطر افتادم.»