در سوگ خورشید کاظمین | زائران رضوی در روز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) عزاداری کردند
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، روز شهادت هفتمین مولای شیعیان حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) است و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با دل‌هایی آکنده از اندوه و ماتم در حرم مطهر رضوی حضور یافتند تا با عرض تسلیت و عزاداری بر دل داغدار صاحب عزای این مصیبت و ماتم بزرگ مرهمی باشند.

در این روز پرماتم حرم مطهر رضوی یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار است و بیرق‌های عزا بر در و دیوار حرم نصب شده است و هر زائر و مجاوری زمزمه «آجَرَکَ اَلله یا عَلی بنِ موسیَ الرِّضا» بر لب دارد.

شب گذشته نیز ویژه‌برنامه شب شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌وامسلمین سید روح‌الله موید، شاعر آیینی اهل بیت(ع) اشعاری در سوگ خورشید کاظمین قرائت و دل‌ها را روانه صحن و سرای این امام مظلوم کرد.

{$sepehr_key_38317}

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی‌قمی، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم به بیان برخی از فضایل حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) پرداخت و گفت: در روایات اسلامی درباره ویژگی‌های این امام همام آمده است که ایشان عابدترین، عالم‌ترین و باسخاوت‌ترین افراد زمان خود بوده‌اند.

وی تصریح کرد: آن حضرت شب‌ها به عبادت خدا مشغول بودند و بعد از نافله شب، نماز صبح می‌خواندند و سپس مشغول تعقیبات نماز می‌شدند و یکی از ویژگی‌های بارز آن حضرت در عبادت، سجده‌های طولانی بود.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: حضرت امام کاظم(ع) همچنین از عالم‌ترین افراد زمان خود بودند یعنی از نظر علم و دانش در بالاترین مرتبه قرار داشتند و یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت سخاوت و انفاق در راه خدا بود.

وی ابراز کرد: ما هم باید به تاسی از آن حضرت از انفاق مال در راه خدا غافل نشویم و سفارش شده کسی که می‌خواهد انفاق کند بهتر است اقوام و خویشاوندان نزدیک خود را در اولویت قرار دهد.