مشهدالرضا غرق نور و سرور | ویژه برنامه‌های جشن مبعث رسول اکرم(ص) در حرم مطهر رضوی اعلام شد
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد ضمن تبریک فرارسیدن سالروز عید مبعث رسول الله(ص) بیان کرد: به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌های جشن و شادی ویژه این عید سعید در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: این ویژه‌برنامه‌ها با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه چهارشنبه هجدهم بهمن مصادف با بیست‌وششم ماه رجب؛ شب مبعث رسول‌الله(ص) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با قرائت زیارت امین‌الله توسط محمدرضا طاهری آغاز می‌شود و با مدیحه‌سرایی حسین طاهری و شعرخوانی محمد جواد غفورزاده (شفق) ادامه پیدا می‌کند.
این مقام مسئول افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران است و اجرای برنامه همخوانی و سرود‌های شاد مذهبی توسط گروه گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های حرم رضوی در شب مبعث رسول‌الله(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم همچنین با نغمه‌سرایی و مولودی‌خوانی بلبلان اهل‌بیت(ع)؛ هادی الهی، علیرضا نژادحسین و علی کارگر همراه خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی همچنین به برگزاری محفل دکلمه‌خوانی با اجرای شاعر آیینی، نوید اطاعتی در شب عید مبعث اشاره و عنوان کرد: در این محفل ادبی که از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز می‌شود مداحان نوجوان؛ سیدامیرعباس موسوی، ابوالفضل محمودی، محمدرضا حسین‌زاده و علی حبیب‌زاده به اجرای برنامه دکلمه‌خوانی با موضوع مبعث رسول‌الله(ص) خواهند پرداخت.

{$sepehr_key_38491}

وی درخصوص برگزاری جشن روز عید مبعث در حرم مطهر رضوی بیان کرد: این جشن بزرگ از ساعت ۹:۰۰ صبح روز پنجشنبه نوزده بهمن در تالار ولایت میزبان زائران و مجاوران حریم ملکوتی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این جشن بزرگ ستایشگران آل‌الله؛ سید امیر احمدنیا، سعید قانع و سید مهدی ذاکری‌فر در مدح رسول مهربانی‌ها حضرت محمدمصطفی(ص) مدیحه‌سرایی خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: در این جشن همچنین حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز از شاعران آیینی شهر مقدس مشهد سروده‌های خود با موضوع عید مبعث برای حاضران قرائت می‌کند و در ادامه شرکت‌کنندگان از اجرای سرود توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: مدیحه‌سرایی بلبلان خوش‌الحان اهل بیت(ع)؛ ابراهیم قانع و علی خوشچهره پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این روز همچنین زائران و مجاورانی که برای اقامه نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) حضور می‌یابند از سخنرانی و بیان معارف دینی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه به برنامه‌هایی که در شام مبعث رسول الله(ص) برگزار خواهد شد، اشاره و بیان کرد: برنامه‌های شام عید مبعث نیز بعد از اقامه جماعت نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی توسط احمد واعظی از مداحان برجسته کشور در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دکلمه‌خوانی مداح نوجوان؛ سید مهدی اسماعیلی، سخنران حجت‌الاسلام فرحزاد، اجرای سرود توسط گروه گلدسته‌های حرم و قرائت دعای روحبخش کمیل با نوای محمدرضا طاهری و مدیحه‌سرایی حسین طاهری از دیگر برنامه‌های شام مبعث رسول‌الله در حرم مطهر رضوی است.

وی یادآور شد: بخش دوم برنامه‌های جشن مبعث رسول الله(ص) از ساعت ۲۰:۵۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی آغاز می‌شود و زائرانی که موفق به قرائت در دعای کمیل حرم مطهر رضوی نشده‌اند در این بخش از برنامه‌ها می‌توانند از قرائت دعای کمیل و مرثیه‌سرایی با نوای میثم مطیعی بهره‌مند شوند.