پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات کرونایی/ بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر کمیته بیمه سلامت با اشاره به اینکه سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است، گفت: به طور متوسط در طی ۱۰ روز گذشته در شبانه روز بین ۸ تا ۹ هزار تماس با تیم پرستاری یعنی سطح یک پاسخگویی و بین هزار تا هزارو ۵۰۰ تماس با تیم پزشکی یعنی سطح دو پاسخگویی انجام شده است.

 

آناهیتا کشاورزی بیان کرد: در سامانه ۱۶۶۶ ما پاسخگوی سوالات افرادی هستیم که در خصوص بیماری کرونا دچار ابهاماتی هستند و در خصوص اینکه با توجه به علائم اظهار شده آیا احتمال ابتلابه بیماری کرونا هست یا خیر و در چه زمانی و با چه علائمی باید به بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند راهنمایی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اطلاعات پزشکان و پرستاران به منظور پاسخگویی به مردم براساس منابع وزارت بهداشت است. در صورتی که با توجه به علائم، تشخیص پزشکان احتمال بیماری کرونا یا آنفلوانزا باشد متناسب با علائم به مراکز بهداشتی و درمانی و یا به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

 

دبیر کمیته بیمه سلامت گفت: به سوالات در دو سطح پاسخ داده می‌شود. در سطح اول پرستاران راهنمایی‌های اولیه را در رابطه با مسائل بهداشتی و ایمنی انجام می‌دهند و در سطح دوم پزشکان پاسخگوی سوالات مرتبط با تشخیص و راهنمایی به منظور دریافت درمان‌های لازم، هستند.

 

کشاورزی افزود: پرستاران در سه شیفت و پزشکان در چهار شیفت پاسخگوی سوالات به صورت ۲۴ ساعته هستند. پزشکان پاسخگو از همکاران سازمان بیمه سلامت در ستاد و ۳۱ استان کشورهستند و در موارد کمبود نیرو از نیرو‌های سایر بخش‌ها برای تکمیل کادر پاسخگویی استفاده می‌شود.

 

وی گفت: بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانی‌هایی می‌شود که بازتاب آن را در تماس‌هایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین توصیه می‌شود که افراد اخباررا فقط از منابع معتبر وزارت بهداشت پیگیری کنند.

 

دبیرکمیته بیمه سلامت تاکید کرد: سعی ما همواره بر این است که با توجه به فضای عمومی با دقت کافی در موارد غیر محتمل به ابتلا، در جهت کاهش اضطراب و ایجاد آرامش و در موارد احتمال ابتلا، راهنمایی‌های لازم دراختیارمردم قرار گیرد.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران