آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی مشهدی برگزار شد

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با گرامیداشت عید بزرگ مبعث محفل انس با قرآن کریم و آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی به همت ستاد مردمی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی در مسجد کرامت مشهد مقدس برگزار شد.

آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی مشهدی برگزار شد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به روزشمار دهه فجر امسال که ۱۹ بهمن ماه به روز انقلاب اسلامی، قرآن کریم، پیامبر مهربانی و ایثار و شهادت نام گذاری شده است گفت: تجلیل از اساتید، مربیان و پیشکسوتان قرآن و قدر دانستن از تلاش‌ها و زحمات این عزیزان در توسعه اهداف و تربیت و پرورش جوانان و نوجوانانی که در عرصه داخلی و بین المللی در حفظ و تلاوت کتاب آسمانی برای کشور افتخار آفریدند باید در سطح کشور نهادینه شود و این محافل در سطح فرا ملی و بین‌المللی برگزار شود.

حجت الاسلام سید محمد سلطانی اظهار کرد: قرآن متعلق به همه جهان اسلام است و به یقین بزرگانی در سایر نقاط جهان در عرصه پرورش و تربیت کوشا بودند بنابراین معتقدم این فرهنگ تجلیل و قدردانی از معلمان و پیشکسوتان قرآنی باید به صورت همایش، جشنواره و آیینی به صورت بین‌المللی برگزار شود.

{$sepehr_key_38779}

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از این مراسم اظهار داشت: زیر بنا و ساختار انقلاب اسلامی قرآن است. افتخار انقلاب اسلامی ایران این است که قرآن را از ابعاد فردی، مناسکی و عبادی به سطح زندگی اجتماعی رسانده و به عنوان کتاب زندگی معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت با اشاره به این که باید به مربیان و تربیت کنندگان قرآن بها بدهیم گفت: وظیفه داریم جوانان را تشویق به پرسش و روحیه اندیشه ورزی کنیم و انس با قرآن کریم را در دلهایشان زنده کنیم، چون قرآن کتاب راه زندگی است و شفاف راه روش زندگی را به آدمی می‌آموزد.

حجت‌الاسلام نظافت با اشاره به این که قرآن معجزه جاوید و در هر عصری تازگی دارد گفت: قرآن معجزه‌های جدید و نشانه‌های حقانیت در سایه تدبر دارد واگر خوب بنگریم شفاعت و شکایت را به تفسیر در آموزه‌های آیات قرآنی فرا خواهیم گرفت.

در ادامه محمدتقی فخریان عضو هیات امنای ستادمردمی تجلیل و تکریم فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی با اشاره به سابقه تاسیس و شکل گیری ستاد گفت: از ابتدای راه اندازی این محفل از ۶۲پیشکسوت عرصه قرآن تقدیر و تجلیل به عمل آمده است که امیدواریم این روند در شهرستان‌ها ادامه یابد و الگویی برای سایر استان‌ها قرار گیرد.

آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآنی مشهدی برگزار شد

در پایان این مراسم از ۳ استاد پبشکسوت عرصه قرآنی آقایان حاج مجید گوهری، حاج اسد رحیمیان و حاج مجید کهنسال با اهدای لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.