مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جدول قیمت

به گزارش شهرآرانیوز، براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در روند ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی، مهلت وکالتی کردن حساب نزد بانک‌ها تا روز شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۳:۰۰ تمدید شده است.

همچنین مهلت ثبت‌نام این خودرو‌ها در سامانه یکپارچه تا روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ تمدید شد.

متقاضیان یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودرو‌های وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

مهلت ثبت نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جدول قیمت

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودرو فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند برای دریافت آن و در موعد مقرر برای تحویل خودرو اقدام کنند.

{$sepehr_key_38859}

تبصره ۲- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

تبصره ۳- شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو برای تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند در صورت تاخیر در تحویل و ... قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۴- با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره ۵- اطلاعات متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم