جزئیات جدید از بسته معیشتی کرونا

به گزارش شهرآرانیوز، حسین میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: زمان واریز بسته معیشتی کرونا را سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌کند.

به گفته وی، فقط شناسایی مشمولان این بسته بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جزئیات بیشتری در خصوص آن هنوز اعلام نشده و مقرر شده تا سازمان برنامه و بودجه معیارهای مد نظر برای تعیین افرادی که این بسته به آن‌ها تعلق می‌گیرد را به وزارت رفاه اعلام کند.


وی افزود: بعد از آن که اعلام شد چه افرادی مشمول بسته معیشتی کرونا می‌شوند، کار شناسایی آن‌ها آغاز شده و لیست نهایی به سازمان برنامه و بودجه برای واریز تحویل داده می‌شود.

 

دریافت کنندگان یارانه کرونا چه کسانی هستند؟

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، بسیاری از کسب‌وکار‌ها دچار مشکل شد. همچنین مقارن شدن این اتفاق با سال نو بازار‌های شب عید را هم کساد کرده است. به همین دلیل در روزهای گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت برنامه دارد کمک‌های ویژه کرونایی را برای مردم در نظر بگیرد.


آنگونه که نوبخت اعلام کرده است این کمک‌های معیشتی ویژه به ۷ میلیون نفر که شناسایی شدند پرداخت خواهد شد.


۳ میلیون از این ۷ میلیون نفر کسانی هستند که درآمد ثابت ندارند و بر این اساس به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزارتومان، دونفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزارتومان، چهارنفره ۵۰۰ هزار تومان و ۵ نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان در ماه دریافت خواهند کرد.


۴ میلیون نفر دیگر شرایطشان به نوعی است که به آن‌ها ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد. این وام ۱۲ درصد سود داردکه البته ۸ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و نیاز به ضامن ندارد و به کارت یارانه قابل پرداخت است. افرادی که این وام را دریافت خواهند کرد شاغلان آسیب دیده از جمله کارگران و اصناف خواهند بود.


این مبالغ ۳۰ ماهه بازگردانده می‌شود که ۳ ماه تنفس دارد و قسط آن برای ۲۷ ماه، ۸۰ هزار تومان است.
هنوز زمان دقیق پرداخت بسته‌های کمک معیشتی کرونا اعلام نشده است، اما طبق گفته نوبخت از این هفته واریز آن آغاز می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین