معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:
ذخایر کالاهای اساسی مورد نیاز خراسان رضوی تامین شده است
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی رسولیان در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در حوزه قیمت‌های کالا و خدمات، نسبت به یک ماه گذشته تفاوت قیمت‌ها قابل توجه نیست، اما در بعضی از اقلام نظیر مواد غذایی افزایش قیمت داشته‌ایم و در برخی هم با کاهش قیمت روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به بررسی دقیق وضعیت مواد پروتئینی، نهاده‌های دامی و نیاز‌های ضروری مردم، افزود: در حوزه گوشت با اقدامات شکل گرفته و عرضه مستقیمی که صورت گرفت، در چند روز گذشته قیمت گوشت گاوی با کاهش ۱۲ درصد روبرو شد و قیمت گوشت گوسفندی هم در حال کاهش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ظرفیت فعلی ذخایر مرغ منجمد استان را بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تن بیان کرد و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بازار برنج را هم کنترل کنیم، ۸۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو شش هزار و ۳۰۰ تومان در حال عرضه به بازار است که برای مصرف کننده حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود ضمن اینکه حجم ذخایر برنج استان هم بسیار بالا است.

رسولیان با تاکید بر تامین نیاز بازار استان، خاطرنشان کرد: ارز به بخش خصوصی استان برای وارد کردن برنج پاکستانی داده شده و در حال ورود محصول هستند که باعث افزایش عرضه برنج در بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان موظف شد تا کلیه نیاز‌های شکر خراسان رضوی را در بخش‌های صنعتی و اصناف با حواله‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین کند، تصریح کرد: در مبحث نان هم، عرضه آرد را برای نانوایی‌ها افزایش می‌دهیم که مشکلی نداشته باشند، ضمن اینکه همه نانوایی‌ها طبق روال و ساعات کاری قبلی فعال خواهند بود، از طرفی بعضی از نانوایی‌ها به صورت ویژه انتخاب شده‌اند تا در صورت نیاز به صورت شبانه روزی نان تولید و بسته بندی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی رعایت ضوابط بهداشتی در نانوایی‌ها را بسیار ضروری دانست و با قدردانی از اقدامات موثر اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در این خصوص، گفت: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی توسط نانوایی، سهیمه آرد آن واحد قطع و برخورد جدی انجام می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه در حوزه نهاده‌های دامی بالغ بر ۱۵۴ هزار تن ذرت در سال جاری توزیع شده است، افزود: توزیع ۴۹ هزار تن کنجاله به شکل دولتی و ۳۰ هزار تن جو در سال جاری بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: جوجه‌ریزی استان هم بسیار خوب بوده و برای تأمین گوشت مرغ استان مانعی وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به روال عادی باز هستند و در صورت نیازهم ساعت کاری این واحد‌ها افزایش خواهد یافت.