طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) بارش‌ها در خراسان رضوی غالبا به صورت برف خواهد بود

محمد غیوری‌خواه در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص وضعیت آب‌وهوا در استان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین اطلاعات هواشناسی طی امروز و فردا بارش‌ها در سطح استان غالبا به صورت برف ادامه خواهد داشت، در روز سه‌شنبه بارش‌ها موقتا تضعیف شده و در روز چهارشنبه و پنجشنبه مجدد با فعالیت سامانه بارشی دیگری عمدتا به صورت برف آغاز خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت تشکیل مه، کاهش دید، لغزندگی و یخ‌زدگی معابر و در نواحی کوهستانی کولاک برف انتظار می‌رود. همچنین کاهش قابل ملاحظه دما تا روز سه‌شنبه و ماندگاری هوای سرد تا انتهای هفته ادامه خواهد داشت، با طوری که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر و حداکثر دمای روزانه به نزدیک صفر خواهد رسید.

غیوری‌خواه ادامه داد: همچنین طی این مدت با افزایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد و بادخیز وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت خواهد بود. هشدار سطح زرد شماره ۸۰ و سطح نارنجی شماره ۸۱ در این خصوص صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در مشهد نیز بارش‌ها بیشتر به صورت برف است که امروز و فردا ادامه دارد و ممکن است پس‌فردا اوایل صبح به صورت پراکنده ادامه داشته باشد، اما از ظهر بارش‌ها قطع می‌شود.

وی عنوان کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برف ۱۴ سانتی‌متر از کلات و بیشترین بارش گلمکان با ۱۰.۱ میلی‌متر بوده، سردترین نقطه فریمان با منفی ۲ درجه و گرمترین نقطه مه‌ولات با ۱۷ درجه گزارش شده و بیشترین وزش باد از سبزوار با ۶۱ کیلومتر بر ساعت بوده است.

{$sepehr_key_41600}