اهداکنندگان خون با اطمینان به کمک نیازمندان به خون بشتابند
به گزارش شهرآرانیوز، بشیر حاجی بیگی افزود: اکنون که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده، بهترین راه مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار سریع آن، در خانه ماندن و پرهیز از تجمعات و همچنین عمل به توصیه‌های اعلام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا است.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه و همچنین تعطیلی مدارس دانشگاه‌ها و ادارات و شرکت ها، استقبال از اهدای خون کاهش یافته و بنابراین در برخی مراکز انتقال خون با کمبود مواجه شده ایم.
سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: در این شرایط حساس ویروس کرونا جمعی از هموطنان را درگیر کرده، اهداکنندگان خون که مانند همیشه یاریگر سازمان انتقال خون و همچنین بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن بودند، یک بار دیگر به کمک ما بشتابند و با اهدای خون خود نجات‌دهنده زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی باشند.
 
وی اعلام کرد: بنابراین از همه هموطنان و به خصوص اهداکنندگان مستمر خون (با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال) می‌خواهیم که در این روز‌های کرونایی، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کنند یا اینکه به صورت اینترنتی از مراکز اهدای خون نوبت بگیرند و سپس برای اهدای خون مراجعه کنند.
حاجی بیگی تاکید کرد: به همه هموطنان که قصد اهدای خون دارند اطمینان می‌دهیم که کرونا به هیچ عنوان با اهدای خون یا با تزریق خون منتقل نمی‌شود، بلکه کرونا از طریق بزاق دهان، عطسه و سرفه منتقل می‌شود.
 وی گفت: همه مراکز انتقال خون در سراسر کشور اصول ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند و مراکز و تجهیزات کاملا ضدعفونی و استریل شده اند و وسایل استفاده در انتقال خون همه یکبار مصرف هستند، بنابراین جای نگرانی برای ابتلا به این ویروس وجود ندارد و  هموطنان با اطمینان خاطر با اهدای خون به کمک نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن بشتابند.
 
منبع: ایرنا