بخشودگی عوارض کسب و پیشه همه صنوف در سه ماهه اول سال جاری
به گزارش شهرآرانیوز، محمد هادی مهدی‌نیا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد  افزود:شیوع کرونا باعث متضرر شدن برخی از بخش‌های جامعه شد لذا برای کاهش این ضرر با پیشنهاد مدیریت شهری و تصویب شورای شهر عوارض کسب و پیشه سه ماهه اول سال ۹۹ شامل بخشودگی شد. اجاره مکان‌هایی که در تملک شهرداری مشهد بود نیز با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌شود.

وی گفت: با تصویب شورای شهر مبلغ ۵ میلیارد تومان برای خرید ملزومات مورد نیاز کادر درمانی جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین تجهیز آمبولانس‌ها اختصاص داده شد که این مبلغ تا پایان سال گذشته برای خرید این ملزومات هزینه شده است.
 
وی یادآورشد: درپی بارش‌های سال گذشته در مشهد، ۲۳۹ نقطه که دچار آبگرفتگی می‌شدند شناسایی و برای رفع آن ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه مصوب اختصاص داده شد تا مشکل آبگرفتگی نیمی از این ۲۳۹ نقطه در سال ۹۸ برطرف شود.
 
وی ادامه داد:از این ۲۳۹ نقطه عملیات اجرایی رفع مشکل ۱۱۹ نقطه از خرداد ماه سال گذشته آغاز و مشکل ابگرفتگی بخش زیادی از این نقاط از جمله خیابان کوهسنگی و دانشگاه با اجرای شبکه جمع آوری آب‌های سطحی برطرف شده است.