فعالیت ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در زمینه کرونا در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان خاطر نشان کرد: به منظور گسترش خدمات رسانی به بیماران سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کووید-۱۹ تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در مشهد به ۱۹ مرکز افزایش یافته است و در سایر مناطق زیر پوشش دانشگاه نیز یک مرکز ۱۶ ساعته در مرکز هر شهرستان فعال هستند.

 

وی افزود: با هدف مراقبت ایمن از مادران باردار و کودکان و به منظور ارائه مراقبت‌های ضروری، واکسیناسیون و انجام نمونه گیری‌های آزمایشگاهی، ۱۴ مرکز ویژه مراقبت مادر و کودک فعال شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این پایگاه‌ها صرفاً ارائه خدمات به دو گروه فوق انجام گرفته و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این واحد‌ها رعایت کلیه شرایط مرتبط با جلوگیری از انتشار عفونت و آلودگی انجام می‌پذیرد.

 

دکتر قلیان خاطر نشان کرد: دارو‌های لازم در بیماران مبتلا به کرونا در سطح یک به میزان لازم موجود بوده و از این لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به وضعیت قرمز در شهر مشهد از نظر ویروس کووید‏-۱۹ از همشهریان خواست، با در خانه ماندن ضمن حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان زنجیره انتقال ویروس را قطع نموده و متولیان سلامت را در کنترل این بیماری یاری رسانند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین و موثرترین واکسن و راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس را در خانه ماندن عنوان کرد.