کاهش ۸۶ درصدی شکایات از هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد مقدس

حسین امیر کلالی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت از نیمه اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر از مراکز اقامتی و گردشگری انجام خواهد شد.

وی افزود: برابر مصوبات قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائرین در قالب سازماندهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و سازماندهی بین دستگاه‌ها بوده و برای نخستین بار با تمرکز بازرسی‌ها و ارتباط خوب بین‌دستگاهی شاهد کاهش تخلفات و افزایش نظارت‌ها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی بوده‌ایم. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشهد تصریح کرد: در حوزه بازدید‌های نظارتی از هتل‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهدمقدس از ۱۵ اسفند لغایت دوم فروردین ماه در مجموع ۱۵۸۳ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکل‌های گردشگری و میراث فرهنگی صورت پذیرفته که از بین بررسی‌های انجام شده و ۲۲ شکایت واصله به پایگاه‌های نظارتی در مجموع مبلغ ۷۱ میلیون ریال اضافه وجه دریافتی از زائر به حساب آنها برگشت شده و با واحد‌های متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت پذیرفت.

امیر کلالی اظهار کرد: خوشبختانه با سازماندهی خوبی که در مشهد مقدس و به‌خصوص اطراف حرم مطهر رضوی به‌عنوان کانون حضور زائران صورت پذیرفته است ۴ پایگاه ثابت رسیدگی به شکایات در پیرامون حرم مطهر به‌صورت شبانه روزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری می‌کنند.

دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد مقدس گفت: سامانه تلفنی ۳۷۰۴۵- ۰۵۱ ویژه مشهد مقدس در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیاز‌های زائران در حوزه‌های مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حمل و نقل و شکایت‌های دریافتی بوده و به‌صورت متمرکز با حضور تمامی دستگاه‌های خدمت رسان در خدمت زائران است.

{$sepehr_key_46350}