بازدید تیم‌های بهداشت محیط از ۳۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی یزدی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال جاری بسیج مقابله محیطی با کووید‏-۱۹ جایگزین برنامه سلامت نوروزی شده است که در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان‌های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحد‌های تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۸ هزار و ۸۷۰ امکنه عمومی مورد بازدید و نظارت‌های بهداشتی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کووید‏-۱۹ دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی اماکن عمومی ارسال شده است و در صورت تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

 

حسنی گفت: براساس این دستورالعمل تعداد اماکن عمومی که پوستر رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست را نصب کرده اند ۷۸هزار و ۸۹۰ و تعداد اماکن عمومی رعایت کننده پروتکل گند زدایی ۱۷ هزار و ۱۲۱ مورد می‌باشد.

 

مدیر سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اماکن عمومی را از مراکز مهم کنترل ویروس کووید‏-۱۹ عنوان کرد و اظهار کرد: در این مدت از ۸ هزار و ۸۷۰ مورد اماکن عمومی بازدید شده تعداد ۵۹۳ مورد بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شده اند.