اسکان یک سوم جمعیت مشهد در ۱۲درصد مساحت شهر

به گزارش شهرآرانیوز، رمضانعلی فیضی، در برنامه تلویزیونی بهار فیروزه‌ای افزود: تراکم جمعیتی منطقه چهار شهرداری مشهد ۳.۵ برابر سایر نقاط شهر است و برابر ۳۰۱ نفر در هکتار درحالی که متوسط تراکم باید ۸۶ نفر در هکتار باشد.


وی خاطرنشان کرد: منطقه دو شهرداری نیز با ۵۱۴هزار نفر جمعیت پرجمعیت ترین منطقه مشهد است و این درحالی است که ۷۰ درصد از بافت منطقه شش مشهد نیز بافت‌های فرسوده وناکارآمداست.


فیضی گفت: جمعیت مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر مشهد با یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر از ۶۲ کشور جهان و ۹ استان کشور بیشتر است که باید به این موضوع توجه شود.


عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در بحث مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند زیرا به دلیل متراکم بودن بافت و عرض کم معبر، مناطقی کم نفوذ هستند و نمی‌توان مانند سایر نقاط با تجهیزات سنگین نسبت به مه پاشی و ضد عفونی کردن آن اقدام کرد.


وی گفت: با توجه به این موضوع تدابیری برای ضد عفونی کردن این مناطق اندیشیده شده است، البته باید این تدابیر با استفاده بیشتر از ظرفیت شورای اجتماعی محلات و سمن‌ها افزایش پیدا کند، دربازدیدی که از این مناطق داشتیم شاهد توزیع ماسک رایگان وضد عفونی محلات با شوق ونوع دوستی بودیم.