فرماندار کاشمر:
غربالگری ۱۲۵ هزار نفر در کاشمر
 

به گزارش شهرآرانیوز، مسلم ساقی در جلسه ستاد پیشگری و مقابله با ویروس کرونا افزود: براساس تصمیمات ستاد شهرستان و دستور دادستانی، کولی‎های مستقر در حوزه سرزمینی شهرستان توسط نیروی انتظامی به خارج از حوزه استحفاظی هدایت شده‎اند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده آن‌ها در سطح شهرستان با ۱۱۰ تماس گرفته و اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه کاشمر یکی از شهرستان‌های پیشرو در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بوده و کلیه اقدامات در حوزه شهرستان به صورت سازمان یافته انجام شده است، مطرح کرد: نمی‎توانیم سلیقه‎ای و شخصی تصمیم بگیریم و همه اقدامات صورت گرفته بر اساس پروتکل‎های تعریف شده و شیوه نامه‎های ابلاغی انجام شده است.

 

فرماندار کاشمر همچنین افزود: فضای مجازی در حال رصد است و مدیریت می‎شود، عده‎ای در فضای مجازی به دنبال نقادی هستند و این یک امر اجتناب ناپذیر است، ما از نقد سازنده استقبال می‎کنیم ولی نقادی با تخریب متفاوت بوده و نظرات مخرب تاثیر منفی بر روند خدمت رسانی شهرستان به ویژه کادر بهداشت و درمان خواهد داشت.

 

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان کاشمر عنوان کرد: جزء اولین شهرستان‌هایی در استان بودیم که غربالگری و تب سنجی را انجام دادیم، در حوزه اقلام درمانی هم به نسبت وضعیتمان بهتر است و از تمام ظرفیت‌ها برای تامین اقلام مورد نیاز شهرستان استفاده شده تا در این زمینه کادر بهداشت و درمان کمبودی نداشته باشند.

 

ساقی گفت: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان تا کنون ۱۲۵ هزار نفر در کاشمر غربالگری شده‎اند و ۹۶۰ نفر مشکوک بودند که مشاوره‎های لازم در خصوص مراقبت‌ها و مشاوره‎های پزشکی توسط کارشناسان و متخصصان به این عزیزان ارائه شده است.

 

وی بیان کرد: قطعا بعد از کرونا در حوزه اجتماعی مباحثی مطرح خواهد بود و نگرانی‎هایی در این زمینه وجود خواهد داشت که باید کمیته مشاوره با مشارکت بهزیستی و مشاوران و روانشناسان برای ایجاد فضای آرامش روحی و روانی مردم تشکیل شود.

 

فرماندار کاشمر ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی تا اطلاع بعدی در محور خروجی به سمت کوهسرخ مستقر است و از تردد خودرو ها در مسیر شصت دره جلوگیری می‎نماید، همچنین مردم بخش کوهسرخ در صورت احراز هویت و تاکید بر اینکه حق اتراق در محور را ندارند، مجاز به طی مسیر به سمت ریوش خواهند بود.

 

وی تاکید کرد: ماموران پلیس راه در محور کوهسرخ به صورت گشت ثابت و سیار فعال هستند و چنانچه افرادی در مسیر و در حاشیه رودخانه اتراق نمایند، در مرحله اول توجیه خواهند شد تا محل را ترک نمایند و در صورت عدم توجه آنان، اعمال قانون انجام می‌شود و در صورت لزوم خودروها تا پایان تعطیلات نوروز به پارکینگ هدایت خواهند شد.

 

فرماندار کاشمر با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط مردم، اضافه کرد: مردم در خانه بمانند و از حضور در اماکن عمومی تا قطع زنجیره کرونا خوداری کنند تا بتوان از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کرد.

 

فرماندار کاشمر در پایان تصریح کرد: در کمیته تدفین بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی عمل می‎شود و دفن اموات کرونایی با رعایت ملاحظات و شیوه‌نامه ابلاغی در هیچ مکانی محدودیت ندارد.