ارایه رایگان دستاورد‌های نوازندگان خراسان رضوی در دوران قرنطینه
به گزارش شهرآرانیوز، رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: گروه‌های موسیقی و نوازندگان و خوانندگان انفرادی به صورت خودجوش ضمن ارسال پیام "ماندن در خانه" به اجرای هنر‌های خود در فضای مجازی پرداخته‌اند.

مجتبی قیطاقی افزود: برخی از گروه‌های موسیقی در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی و فرهنگی خود به صورت خودجوش آثاری را آماده نموده و برای خداقوت گفتن و تقویت روحیه کارکنان شهرداری، بیماران، کادر پزشکی و درمانی در فضای مجازی ارایه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: همه نوع موسیقی در فضای مجازی توسط افراد و گروه‌های مختلف از خراسان رضوی ارایه می‌شود و حتی آثاری که پیش از این بارگذاری آن‌ها مشمول پرداخت هزینه بوده هم اکنون به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال آلبوم موسیقی و آواز "خراسانیات" که دستاورد دو هنرمند خراسانی یعنی محمد رضا شجریان و مرحوم پرویز مشکاتیان است از جمله آثاری است که از حدود یک ماه قبل تاکنون بارگذاری اش در فضای مجازی رایگان شده است.

قیطاقی افزود: اگر امروز بخشی از مردم خطر ناشی از شیوع کرونا را درک نکرده و به بیرون از خانه و سفر می‌روند به دلیل ضعف فعالان فرهنگی و هنری در انتقال پیام بزرگان کشورمان و تبیین مفاهیم فرهنگی در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان فرهنگی و هنری در سال‌های قبل فرصت زیادی داشتند تا در قالب هنر با ارایه پیام‌های رفتاری و اخلاقی به مردم یاد دهند که "بنی آدم اعضای یک پیکرند"، اما این کوتاهی باعث شده است که امروز مردم مفهوم خطر و شرایط بحرانی را درک نکنند.
 
منبع: ایرنا