رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه علیه کرونا در مشهد آغاز شد/۳۰۰ نقطه از مشهد گندزدایی می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، معاون عملیات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر افزود: در راستای دستور مقام معظم رهبری به نیرو‌های نظامی؛ فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه دستوری را به قرارگاه‌های ده گانه زمینی سپاه مبنی بر رفع آلودگی و غربالگری مناطق شهری صادر کرد.

 

 

سردار حسین ظریفی خاطرنشان کرد: قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) به عنوان یکی از این قرارگاه‌های ده گانه ماموریت غربالگری در بیش از ۳۰۰ نقطه از مشهد را در دستور کار قرار داد و رفع آلودگی از این نقاط طی امروز و فردا انجام خواهد شد.

 

وی گفت: در این رزمایش ما کلیه گردان‌های جنگ نوین و گردان‌های بهداری یگان‌های نیروی زمینی سپاه در حوزه قرارگاه ثامن الائمه (ع) که در سطح سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی هستند را به کار گرفته ایم و از توان آن‌ها استفاده می‌کنیم.

 

معاون عملیات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور افزود: همچنین بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو را به کار گرفته ایم و تیم‌های جهادی نیز در این اقدام در کنار ما هستند.

 

ظریفی افزود: برای گذراندن دوران نقاهت بیماران نیز بیمارستان صحرایی ایجاد شده است که هم اکنون پذیرش بیمارانی که دوران درمان را سپری کرده اند و نیاز به گذراندن دوران نقاهت دارند انجام می‌شود.

 

وی افزود: این بیمارستان صحرایی در مرکز آموزش امام رضا (ع) واقع در منطقه شهرک ابوذر دایر است که ویژه بیماری‌های خاص است و بیماران توسط تیم‌های پزشکی ما به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

 

معاون عملیات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در مشهد رزمایش آغاز شده است و علاوه بر آن در بجنورد، بیرجند و سایر شهرستان‌ها نیز نیرو‌ها مشغول به کار هستند و با همکاری ستاد مقابله با کرونا در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و شهرستان‌های خراسان رضوی عملیات گندزدایی و ضدعفونی انجام می‌شود.

 

سردار ظریفی گفت: این رزمایش امروز و فردا به طور کلی در مشهد انجام خواهد شد و از روز‌های بعد علاوه بر اینکه با همکاری گروه‌های جهادی در مشهد ادامه خواهد یافت با همکاری مجموعه برادران لشکر ۵ نصر و مجموعه قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان تداوم خواهد داشت و در یک جدول زمانبندی در خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز همین اقدام را با همین توانی که در مشهد انجام می‌شود، انجام خواهیم داد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به بهترین وجه سعی کرده ایم در این حوزه وارد شویم و امیدواریم که با دعای مردم بتوانیم در انجام این کار موفق باشیم.

از شهروندانی که صبورانه در خانه‌ها ماندند، صمیمانه تشکر می‌کنم

 

استاندار خراسان رضوی در رزمایش سراسری بیولوژیک و عملیات پاکسازی «شهدای مدافع سلامت» در قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه گفت: با همراهی همه دستگاه‌ها و مردم، در حوزه سلامت و پیشگیری اقدامات مثبتی انجام شده است.

 

علیرضا رزم حسینی افزود: از شهروندانی که با مسئولان استان، همکاری کرده و صبورانه در خانه‌ها ماندند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار تخت از این تعداد در شهر مشهد و پنج هزار تخت در دیگر شهر‌های این استان است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار تخت بیمارستانی خالی در بیمارستان‌های استان آماده است که امیدواریم هیچکدام به مرحله استفاده نرسد.


وی گفت: از آغاز شیوع این ویروس در استان اقدامات پیشگیرانه را شروع کردیم و همه دستگاه‌های اجرایی استان در کنار هم قرار گرفتند و موفق شدیم در حوزه سلامت و پیشگیری اقدامات مثبتی با همکاری مردم انجام دهیم.

 

وی افزود: کاهش ۸۰ درصدی مسافرت به خراسان رضوی به خاطر همکاری مردم است و از همه شهروندانی که با مسوولان استان همکاری کردند و صبورانه در خانه‌های خود ماندند تشکر می‌کنیم.