همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس»

به گزارش شهرآرانیوز، اخیرا خبرهایی از انتقال امتیاز باشگاه استقلال به هلدینگ «خلیج فارس» منتشر شده، اما مهدی افضلی، عضو هیات مدیره باشگاه استقللال این خبر را تایید نکرده است. او گفته: «هنوز رسما این اتفاق نیفتاده، چون باید پذیره نویسی شود و ضابطه دارد. باید این ضابطه رعایت شود. بحث خرید سهام و حضور در بورس وجود دارد، اما شنیده‌های جدی حاکی از این است خریدار استقلال هستند. رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال درخصوص اینکه آیا افرادی از تیم مدیریتی فعلی در باشگاه می‌مانند یا تیم مدیریتی به صورت کلی عوض می‌شود.»

هلدینگ «خلیج فارس»، همان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است که یک هلدینگ ایرانی است و در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت بر پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و کارخانه‌جات شیمیایی، همچنین تولید فراورده‌های نفتی، فراورده‌های پتروشیمی، مواد شیمیایی و پلیمر‌ها فعالیت می‌کند.

این شرکت طی ده سال گذشته تحولات و تغییرات اساسی و مهمی از جمله اعمال مدیریت سیستمی، تدوین برنامه‌های راهبردی برای خود و کلیه شرکت‌های زیرمجموعه، تنوع و سرمایه‌گذاری در سبد سرمایه جهت بالا بردن ضریب سودآوری، تولید محصولات متنوع و فرآورده‌های شیمیایی و پتروشیمیایی، احداث مجتمع‌ها و طرح‌های استراتژیک پتروشیمی و پالایشگاهی در مناطق مختلف کشور در راستای توسعه پایدار و با دیدگاه صیانت از محیط زیست واجرای استاندارد‌های ایمنی و بهداشت شغلی و ... داشته است.

هلدینگ خلیج فارس چیست؟

{$sepehr_key_50291}

هلدینگ چیست؟

شرکت نگهدار یا شرکت هلدینگ (به انگلیسی: Holding company) در زبان فارسی گاهی به «شرکت مادر» یا «شرکت مادر تخصصی» هم ترجمه می‌شود، شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر است و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیرهٔ شرکت اصلی است.

شرکت هلدینگ بانک دارایی‌های بیش از یک بانک را برای کسب مالکیت نگه‌داری می‌کند؛ شرکت‌های هلدینگ تعاونی به مشتری‌های معمولی اجازه می‌دهد تا سهام بخرند و شرکت را کنترل کنند.

{$sepehr_key_55199}