افزایش تعداد مراکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمود محمودی گزارش داد: هم اکنون خدمات آزمایشگاهی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در زمینه تست‌های مولکولی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام می‌شود و سه مرکز معین هم به تازگی برای این اقدام در نظر گرفته شده است.
وی بیمارستان امام حسین (ع) و آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی در مشهد را از دیگر مراکز فعال در این زمینه نام برد و گفت: یک بیمارستان دیگر نیز طی روزهای آتی به این تعداد افزوده می‌شود.
وی افزود: محل مراجعه، تردد و نمونه‌گیری بیماران کرونایی در این آزمایشگاه‌ها جدا از دیگر مراجعه‌کنندگان است و برای بیماران عادی جای نگرانی از این نظر وجود ندارد.
محمودی ادامه داد: آزمایش بیماران شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدون حضور بیمار انجام می‌شود، مگر در موارد خاص که حضور فرد الزامی باشد.
وی گفت: همچنین در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد، نیشابور و سبزوار که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند  امکانات موردنیاز آزمایشگاهی فراهم است.
تاکنون آرمایش کرونا در یک هزار و ۴۷۵ بیمار در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است که ۸۸۳  نفر آنان متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.