عزم جدی مدیریت شهری مشهد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
به گزارش شهرآرانیوز در جلسه مشترک امروز اعضای شورای شهر مشهد و شهردار، بر موضوع حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خانوار‌های ساکن مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار تاکید شد.
جلسه کاری رسمی فوق‌العاده شورای شهر مشهد به منظور بررسی و تبادل‌نظر پیرامون پیشنهاد ارائه شده توسط شهردار ، درخصوص بسته حمایتی خانوار‌های مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه ضمن تبریک سال ۱۳۹۹، اظهارکرد: امیدواریم با گذر از این بحران و چالش جهانی، سال جاری را با شرایط مناسبی ادامه دهیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در تمامی بخش‌های مدیریت شهری، اعم از شورای شهر و شهرداری در این مدتی که از شیوع ویروس کرونا گذشته است، گفت: اگر حساسیت‌های مدیران استانی و تلاش‌ها و تاکیدات اعضای شورا و شهردار نبود، بدون شک، مشهد امروز شرایط نامناسب‌تری داشت؛ همین انسجام و همدلی بین مدیران و بخش‌های مختلف یکی از نکات برجسته و موفقیت‌آمیز این روزهاست.

حیدری تاکید کرد: از این پس هم باید همچون گذشته با دقت کار مردم را دنبال کنیم و پیگیر دغدغه‌های آن‌ها باشیم تا بتوان با کمترین آسیب از این بحران عبور کرد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از ساکنان مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، کارگران روزمزدی هستند که این روز‌ها و پس از شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی مواجهند، گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد بود و این جلسه هم به همین منظور تشکیل شد.
رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص باید با پیوست اجتماعی و اقتصادی همراه باشد و از نظرات متخصصان این حوزه‌ها بهره گرفته شود.
حیدری با تاکید برلزوم پرهیز از هرگونه عمل شتابزده، گفت: پویشی حمایتی در اوایل اسفندماه مطرح شد، ولی متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و در فضای اطلاع‌رسانی مطرح نشد؛ هرچه سریعتر باید این پویش با جدیت شکل گیرد و مشارکت مردمی را جلب کنیم.

وی افزود: مردم و قدرت عمومی را هیچگاه نباید ناچیز شمرد چراکه عزم آن‌ها در هر کاری معجزه می‌کند.
حیدری درخصوص جامعه هدفی که میتواند تحت حمایت قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در این زمینه، تهیه بانک اطلاعاتی متقن و قابل اتکاء از اقشار آسیب‌پذیر است؛ بانکی که برای تهیه داده‌های آن میتوان از شورا‌های اجتماعی محلات، بهزیستی، کمیته امداد، کارکنان روزمزد طرف حساب شهرداری، اداره کار و امور اجتماعی، انجمن حمایت از زندانیان و ... استفاده کرد.

وی افزود: در جهت اجرای طرح حمایتی از اقشار آسیب پذیر، تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط، چون کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین و تشکل‌های غیردولتی در یک حرکت جمعی این کار را با مشارکت پیش ببرند.