صنوف غیرضروری مشهد تا اطلاع ثانوی تعطیل
به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر دلداری افزود: فقط اصنافی از قبیل سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، نانوایی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی و فروشندگان گوشت و مرغ طبق روز‌های گذشته می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: تمامی پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری و صنوف غیرضروری از جمله فروشندگان مواد آرایشی و بهداشتی، خشکشویی و لباسشویی‌ها، گیم نت‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، قهوه فروشی‌ها، گل فروشی‌ها، فروشندگان پوشاک، کیف و کفش، طلا فروشی‌ها، بنگاه‌های معاملات املاک، نمایشگاه‌های خودرو، خرازی‌ها، تابلوسازی‌ها، مغازه‌های تایپ و تکثیر، عکاسی و آتلیه‌ها، فروشندگان بلور، چینی و لوازم خانگی از ۱۵ فروردین ماه تا اطلاع ثانوی باید تعطیل بمانند.

وی با اشاره به تعریف ساعت کاری برای برخی صنوف گفت: صنف خدمات خودرویی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ مجاز به فعالیت خواهند بود، اما مجتمع‌های تعمیرگاهی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

دلداری افزود: عطاری‌ها، فروشندگان تجهیزات پزشکی و مواد شوینده و بهداشتی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ مجاز به فعالیت هستند و سالن‌های غذاخوری و آشپزخانه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۵، اغذیه فروشی و پیتزا فروشی‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۳ فقط به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: صنوف مربوط به فروش محصولات فرهنگی نیز می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعالیت داشته باشند.

وی گفت: در پی لزوم تعطیلی صنوف غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شده و به هشت هزار واحد صنفی در این شهر نیز اخطار پلمب داده شده است.

منبع: ایرنا