خطر کرونا بیخ گوش مادران باردار

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر اقدس عبادی افزود: با این رویکرد توصیه می شود تا مادران باردار بیشتر از سایر افراد باید فاصله گذاری اجتماعی و خود قرنطینه ای را رعایت کنند تا دچار ویروس کرونا نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران بارداری فشار بیشتری به مادر باردار وارد می شود و چنانچه این افراد مبتلا به ویروس کرونا شوند، خطرپذیری آنها افزایش بیشتری خواهد یافت و با چنین وضعیتی باید این گروه از زنان مراقبت های ویژه ای از خود داشته باشند.


دکتر عبادی اظهارداشت: چنانچه مادران باردار علایم ویروس کرونا را در خود احساس کردند، بایدهر چه سریعتر با پزشک معالج خود مشورت کنند و براساس توصیه های پزشکان رفتار خود را برای درمان بیماری مطابقت دهند.


این متخصص زنان و زایمان گفت: مادران باردار باید  قرنطینه و جدا سازی خود از دیگران را بیش از سایر افراد جامعه به دلیل خطرپذیری بالا رعایت کنند ، تا در معرض این بیماری قرار نگیرند.


دکتر عبادی خاطرنشان کرد: برخی از مادران باردار احتمال می رود با بیماری قلبی نیز مواجه باشند که تا پیش از ابتلا به ویروس کرونا، خودشان نیز از بیماریشان اطلاعی نداشتند و در صورت ابتلا به این ویروس خطر در آنها چندین برابر افزایش خواهد یافت.