تشکیل ۲۵ انجمن میراث فرهنگی روستایی در شهرستان خواف

به گزارش شهرآرانیوز، محمود باعقیده با اعلام این خبر افزود: در این شهرستان ۹ روستا در بخش مرکزی و ۵ روستا در بخش سنگان، ۱۳ روستا در بخش سلامی، ۶ روستا در بخش جلگه زوزن واجد شرایط تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی شناسایی شده است.


او ادامه داد: تاکنون در ۹ روستا شامل فایندر، خواجه، وراب، خرگرد، تیزآب، مهرآباد و بیدپارسی از بخش مرکزی و ۵ روستا شامل برآباد، نیاز آباد، بهدادین، و مژن آباد از بخش سنگان انجمن میراث‌فرهنگی روستایی تشکیل شده است.


باعقیده تصریح کرد: هم چنین در روستا‌های سده، رزداب، بندیوان، شهرک احمدآباد، سیجاوند، فدک، ولی آباد، خیرآباد و چهارده در بخش سلامی و در روستا‌های زوزن، علی آباد، بیاس آباد، باغ بخشی، ارگ و ابراهیمی از بخش جلگه زوزن شهرستان خواف انجمن میراث فرهنگی تشکیل شده است.


او یادآورشد: در روستا‌های ارزنه و برآکوه از بخش مرکزی، روستای محمد آباد بقسانی، از بخش سنگان و روستا‌های شهرک، حاجی آباد، نصرآباد، سلمان و چهارده از بخش سلامی انجمن میراث فرهنگی روستائی تشکیل نشده است.


گفتنی است: از شهرستان خواف ۱۴۵ اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر خواف در فاصله ۲۸۲ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.