مجوز بوم‌گردی پس از تعیین حریم رودخانه اخلمد

به گزارش شهرآرانیوز، محمد طاهریان مقدم با اشاره به اقدامات خوب دستگاه قضایی در آزادسازی مسیر آبشار اخلمد، متذکر شد: برخی افراد مسیر رودخانه و آبشار را مسدود کرده بودند که مورد تخریب قرار گرفت و تمام جا‌هایی که مسدود شده بود اکنون آزادسازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش گردشگر موجب جذب سرمایه‌گذار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود، ادامه داد: سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری چناران بازدید می‌کنند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر آن از کشور‌های عربی و اروپایی هستند.

 

طاهریان مقدم بیان کرد: با توجه به اینکه ۲۴۰ روستا در چناران وجود دارد، بیشتر آن‌ها از جاذبه‌های خوبی برای گردشگران برخودار هستند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران با اشاره به بازدید خوب گردشگران از اخلمد، اضافه کرد: در اخلمد اقامتگاه و خانه مسافر‌های غیرمجاز شناسایی شده، همچنین، ۱۰ مورد از آن‌ها هم پلمب و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، تاکنون فقط سه نفر برای دریافت مجوز مراجعه داشته‌اند.

 

وی با انتقاد از نبود نظارت بر پارکینگ‌های غیرمجاز در اخلمد، متذکر شد: هیچ نظارتی نیست و قیمت پارک خودرو را پارکینگ‌داران خصوصی مشخص می‌کنند و برای رفع این مشکل ما نیازمند سرمایه‌گذار برای ایجاد پارکینگ هستیم.