جزئیات طرح « بسته تحولی مداخلات بهنگام و طلایی»
به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی این سازمان با تبیین ضرورت تدوین بسته تحولی مداخلات بهنگام و طلایی گفت: فقر آزمون‌های معتبر و دارای نُرم ملی، عدم هماهنگی و وحدت رویه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در معرفی کودکان با نیاز ویژه زیر سه سال و فقدان آمار‌های کودکان متولد شده با نیاز ویژه از اهداف و ضرورت‌های تدوین این بسته تحولی است.
وی افزود: عدم همکاری والدین، کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی موردنیاز از جمله دیگر ضرورت‌ها برای پرداختن به برنامه مداخله بهنگام و طلایی است.
حسینی ادامه داد: تحقق اهداف برنامه مداخله بهنگام و طلایی، مستلزم هم‌افزایی و انسجام درون سازمانی و دستگاه‌های ذینفع برون سازمانی است و برون داد این برنامه پرورش مهارت‌های شناختی و کاربردی کودکان با نیاز‌های ویژه جهت استفاده از خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی است.
او در پایان گفت: «یکی از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی، طراحی سیستمی آموزشی، پرورشی و توانبخشی است که بتواند ناتوانی‌های ذهنی و جسمی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی را جبران کند و دانش‌آموزان پس از گذراندن مراحل تحصیلی، توانایی به دست آوردن موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرایط خویش را داشته باشند.»

منبع: خبرگزاری پانا