در ایام شیوع کرونا و تعطیلی مدارس صورت گرفت
۴۸۶۵ تماس با مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش
به‌گزارش شهرآرانیوز، علیرضا مالک‌اشرفی تأکید کرد: راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی مشاوره‌ای تلفنی در ۵۰ مرکز و مجتمع مشاوره‌ای دانش‌آموزی استان خراسان، به‌منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی غیرحضوری به دانش‌آموزان و والدین، یکی از مهم‌ترین اقدامات بود.
وی یادآور شد: در این ایام، ۱۹۸ نفر از مشاوران تخصصی آموزش‌وپرورش در مراکز به شهروندان مشاوره تلفنی ارائه دادند.
وی تأکید کرد: یک تیم ۴نفره تخصصی در مجتمع مرکزی مشاوره استان خراسان موارد فوریتی و مشاوره‌ای مداخله در بحران درزمینه رفتار‌های خودآسیب‌رسان، از قبیل خودکشی و خودزنی و ...، را پیگیری و در موارد لزوم به‌صورت سیار در آن‌ها مداخله کردند.
مالک‌اشرفی تولید و تدوین کلیپ‌های مشاوره‌ای با محوریت آموزش مهارت‌ها، ازجمله مدیریت اضطراب و استرس، شادزیستن، کنترل خود، و سایر مهارت‌های ضروری برای دانش‌آموزان و والدین، در ایام مدیریت کرونا، و انتشار آن‌ها در صفحات اطلاع‌رسانی آموزش‌و‌پرورش را از دیگرفعالیت‌های این بخش عنوان کرد.
وی همچنین افزود: از دیگراقدامات موفق، توسعه فعالیت‌های مددکاری در مراکز مشاوره، و پیگیری مسائل دانش‌آموزان در حوزه نیاز‌های مددکاری بود؛ به‌عنوان‌نمونه واحد مددکاری حوزه مشاوره در ناحیه ۲ بالغ‌بر یک‌میلیارد تومان کمکِ خیرین را برای دانش‌آموزان نیازمند هزینه کرده است.