۷۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش شهرآرانیوز، حبیب الله آسوده در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران گفت: از این تعداد ۲۷ هزار سبد بین کارگران فصلی توزیع شده است و همچنین هفت هزار بسته با مشارکت آستان قدس رضوی در حاشیه شهر توزیع شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اقدام، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های سلامت و معیشت در قالب  اجرای رزمایش ملی با عنوان " قرارگاه بخشش ایرانیان" با رویکرد فراهم آوردن زمینه حضور خیران و برنامه‌ریزی عملیاتی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این نهاد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این رزمایش ملی همزمان در استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حال انجام است و همه دستگاه‌ها در کنار کمیته امداد پای کار هستند.
آسوده با اشاره به این که مردم همیشه با حضور خوبشان نمادی از همدلی را به جا گذاشتند ادامه داد: ارائه خدمات با اولویت مددجویان تحت حمایت، اقشار نیازمند، کارگران فصلی و روزمزد صورت می‌گیرد تا رزمایش بخشش ایرانیان در جهت محقق کردن منویات رهبری مردم پایه باشد و تسهیل‌گری صورت گیرد.

وی با اعلام این که فعالیت‌های این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد افزود: این پویش باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده جهت تامین هزینه‌های سلامت و معیشت اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است که اهداف تعیین شده آن با مشارکت عموم مردم نیکوکار و همه سازمان‌ها محقق می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اجرای پویش نذر سلامت و تشکیل قرارگاه نیکوکاری از بدو شیوع ویروس کرونا ابتدا در خراسان رضوی آغاز شد و این امر با همراهی وحمایت نماینده ولی فقیه در استان، رییس مجمع نمایندگان و استاندار انجام شده و همچنان در حال فعالیت است.

آسوده با اعلام این که مراکز نیکوکاری کمیته امداد تجلی فعالیت‌های نیکوکارانه است ادامه داد: اکنون در خراسان رضوی بیش از ۲۵۰ مرکز نیکوکاری توسط این نهاد با محوریت مسجد و معتمدین محل تاسیس و راه‌اندای شده است که علاوه بر شناسایی خانواده‌های نیازمند و نیکوکار محل، مواسات و رزمایش کمک به فقرا را انجام می‌دهند.
وی با توجه به مساله عدلت در توزیع بسته‌های معیشتی و اعتمادسازی برای مردم از تهیه سامانه خیر و احسان (سخا) خبر داد و اظهار کرد: این سامانه قابلیت دارد تا شناسایی نیازمندان جدید و افراد بهره‌مند شده از بسته‌های معیشتی توسط همه گروه‌های جهادی و کمیته امداد را ثبت کند تا از روند توزیع متعادل برخوردار باشیم و ساماندهی مناسبی در این زمینه باشد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از دغدغه مردم برای جمع آوری کمک‌ها و هزینه کرد آن گفت و اعلام کرد: کمیته امداد آمادگی دارد تا شماره حساب‌های در نظر گرفته شده برای این کار را به گروه‌ها و سازمان‌های نیکوکار واگذار کند و در این بخش فقط نقش نظارت و هدایت را عهده دار باشد.
آسوده در مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت در این شرایط توضیح داد و افزود: با فراهم شدن شرایط از محل منابع، تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت خواهد شد تا کارگشایی صورت گیرد.
وی از رسانه‌ها خواست تا با اقدامات خیرخواهانه و اطلاع‌رسانی در مورد همراهی مردم با نیازمندان و افراد دارای مشکلات اقتصادی، نسبت به مراعات، بخشش و یا تاخیر در اخذ اجاره مسکن و واحدهای کسب و کار اقدام کنند.

هم اکنون نیم میلیون نفر در خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

منبع: ایرنا