هشت درصد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی از اتباع هستند
به گزارش شهرآرانیوز، محمد تقی هاشمی افزود: بر اساس آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزان فوت ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا در بین جمیت افغانستانی‌های مبتلا به این بیماری در خراسان رضوی یک درصد گزارش شده است.
وی از ذکر تعداد افغانستانی‌های مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی امتناع، اما بیان کرد: این آمار شامل افرادی است که بخاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.
مدیرکل دفتر اتباع و امور مهاجران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این امکان وجود دارد که برخی از اتباع افغانستانی مقیم استان به مراکز بهداشتی مراجعه کرده، اما آزمایش طبی نداده‌اند، ولی مبتلا به کرونا بوده لذا تحت مراقبت درمانی و قرنطینه قرار گیرند.
وی گفت: خدمات ارائه شده به بیماران افغانستانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان رضوی بطور کامل رایگان بوده و در دریافت خدمات درمانی هیچ تفاوتی با ایرانیان ندارند.
هاشمی افزود: افغانستانی‌های مقیم خراسان رضوی و مشهد باید توجه داشته باشند که فقط خدمات درمانی مرتبط با بیماری کرونا رایگان است. بطور مثال فردی که پایش شکسته و کرونا هم دارد باید هزینه ارتوپدی مربوط به شکستگی را بپردازد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر طبق پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌های پزشکی دارو‌های درمان کرونا که گرانقیمت نیز هست بطور رایگان ارائه می‌شود، اما در صورتی که بیمار از دارو‌های خارج از این پروتکل استفاده کند باید هزینه آن را بپردازد.
۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند. ۹۶ درصد از این تعداد ساکن مشهد هستند.
 
منبع: ایرنا