۹۴هزار دانش‌آموز پایه نهمِ خراسان رضوی، درانتظار هدایت تحصیلی
تکتم جاوید- رضا صابری تولایی، در گفتگو با شهرآرانیوز، افزود: روند هدایت تحصیلی این است که ۳۵ امتیاز مربوط‌به سوابق تحصیلی در سه سال هفتم، هشتم و نهم است و ۶۵ امتیاز مربوط‌به بررسی‌ها و آزمون‌های مشاوره‌ای که هرسال در چنین زمانی تعیین می‌شد، اما امسال با تعطیلی مدارس به‌تأخیر افتاد.
وی یادآور شد: درصورتی‌که تا پایان اردیبهشت یا خردادماه کلاس‌ها برگزار شوند، مراحل هدایت تحصیلی طبق روال گذشته طی خواهد شد و درغیراین‌صورت مطابق تصمیم‌گیری جدید عمل خواهیم کرد.
صابری بااشاره‌به تشکیل پیش‌ازموعد کمیته‌های هدایت تحصیلی در ادارات ۴۷ گانه آموزش‌وپرورش گفت: یک پیشنهاد این است که امتحان پایان‌سال براساس ۸۰ درصد محتوای کتب تدریس‌شده پیش از تعطیلات ناشی‌از کرونا، برگزار شود. همچنین، در سال‌های گذشته میزان ضریب پایه‌های هفتم و هشتم ۱ و ضریب پایه نهم ۳ بوده است که پیشنهاد کردیم این ضرایب مساوی شوند.
وی از والدین و دانش‌آموزان پایه نهم خواست که نگران وضعیت تحصیلی نباشند و یادآور شد که تصمیم‌گیری، باتوجه‌به اوضاع عمومی کشور و بررسی پیشنهاد‌های ادارات کل‌کشور در وزارتخانه، انجام و در دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.