عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری مشهد به‌زودی آغاز می‌شود
لاله سادات کوثری- احمد نوروزی در هشتاد‌وهشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته، روکش آسفالت ۳.۶ میلیون مترمربع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در شهر مشهد انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه تسری خدمات تکمیل درمان به ۵ هزار نفر بازنشسته شهرداری در سال گذشته محقق شد افزود: ثبت کلیه قرارداد‌ها در سامانه «فاش» عامل اصلی شفافیت کاری مدیریت شهری است.
وی ادامه داد: در سال گذشته، ۴۴ تقاطع و معبر اصلاح هندسی شد و ۴۱ بوستان به‌مساحت ۴۱ هکتار که ۴۲ درصد آن در مناطق کم‌برخوردار بوده است نیز افتتاح یا بهره‌برداری شد.
نوروزی گفت: در سال گذشته، ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به موضوع لای‌روبی کانال‌ها و آب‌گرفتگی‌ها اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنیم که در حوزه طرح جامع مشهد آسیب‌شناسی به‌عمل آورد افزود: ۱۳ سال است که این طرح بلاتکلیف است و هنوز در تعیین محدوده شهر اختلاف وجود دارد.
نوروزی تأکید کرد: از رئیس‌جمهور هم درخواست داریم که تصمیم‌گیری‌ها، به‌ویژه در زمان وقوع بحران، را استانی کنند و اجازه دهند هر استانی بسته‌به اوضاع خود تصمیم‌گیری کند.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد اذعان داشت: از تصمیم عاقلانه تولیت آستان قدس رضوی که با تدبیر هوشمندانه باعث کاهش مسافرت و حفظ جان مردم شدند قدردانی می‌کنم.
نوروزی تصریح کرد: اقتصاد شهر مشهد بیش از همه شهر‌های کشور از بحران کرونا آسیب دید، چون با محدودیت تردد مسافرت به مشهد در ایام نوروز همه حوزه‌های اقتصادی تعطیل شدند.