نویسنده فقید مشهدی امروز به خاک سپرده می‌شود

علی‌اکبر جعفرزاده، مؤلف و مترجم و ویراستار مشهدی، امروز ساعت 9 بامداد در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) به خاک سپرده خواهد شد.
ماشاءا... جعفرنیا، نویسنده و فعال فرهنگی، با اعلام این خبر به شهرآرا، 7 دهه زندگی شادروان جعفرزاده را سرشار از فعالیت‌های نیکوکارانه و فرهنگی وصف کرد. او گفت: از آن مرحوم بیش از 20 عنوان کتاب و نیز مقالات فراوانی در نشریات داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده است. او حق بسیاری بر گردن خیلی‌ها دارد؛ برای ترویج کتاب‌خوانی به جوانان کتاب اهدا می‌کرد و به رایگان کلاس‌های خیام‌شناسی و شاهنامه‌خوانی و بیهقی‌خوانی برگزار می‌کرد. این درحالی بود که او با حدود 70 سال سن، هنوز بیمه نبود و از راه حق‌التألیف کتاب‌هایش گذران زندگی می‌کرد.
جعفرنیا با انتقاد از کوتاهی نشریات مشهد در معرفی آن فعال فقید اهل قلم، خواستار حضور پررنگ اهالی فرهنگ در آیین خاکسپاری او شد و افزود: مرحوم جعفرزاده علاقه بسیاری به فعالیت‌های فرهنگی داشت و بارها گریستن او را به‌دلیل بی‌توجهی نسل جدید به فرهنگ ایران دیده‌ام.
از زنده‌یاد علی‌اکبر جعفرزاده تألیف‌ها و ترجمه‌هایی از آثار ادبی و هنری و به‌ویژه کتاب‌های حوزه زبان‌های خارجی به یادگار مانده است که «از انگلیسی چه می‌دانیم؟»، «فرهنگ آکسفورد المنتری»، «خودآموز آلمانی» و... از آن جمله‌اند.