تولید موتورسیکلت‌ برقی با تجهیزات بومی در خراسان‌‎رضوی
به گزارش شهرآرانیوز، محمد امین رحیمی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های سازمان اوقاف از پروژه‌های علمی افزود: موتورسیکلت‌های برقی نقش مؤثری در کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا دارد که به دنبال آن هزینه‌های اقتصادی نیز کاهش می‌یابد.
وی بیان اینکه این فناوری قبلا به صورت وارداتی در ایران تأمین می‌شد اظهارکرد: با طراحی قطعات این موتور از سوی اعضای تیم این مجموعه که از نخبگان فارغ التحصیل بهترین دانشگاه‌های کشور هستند، توانستیم تولید محصولات و ساخت باتری‌های مطابق استاندارد اروپا را آغاز کنیم و اکنون این شرکت چهار مدل محصول دارد و دو مدل دیگر نیز در سال ۹۹ عرضه می‌شود.

وی افزود: این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر عرضه موتور‌های برقی هوشمند، باتری‌های لیتیومی نیز تولید می‌کند و برای کاربری‌های مختلف محصولاتی با توان بالا از ۳ تا ۹ کیلووات دارد. موتور‌ها نیز بین ۵۰ تا ۲۴۰ کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ دارای آپشن انتخابی برای مشتریان هستند.

رحیمی به نقش کلیدی سازمان اوقاف در تأمین سرمایه و رونق تولید این شرکت اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف همزمان با شروع تولید انبوه در این شرکت ورود پیدا کرد، قبل از آن تولید انبوه شروع نشده بود. تا راه اندازی خط تولید و گرفتن مجوز که پروسه سنگینی بود پیش رفته بودیم و همزمان با ورود سازمان اوقاف وارد تولید انبوه شدیم.

عضو هیئت مدیره شرکت توسن با اشاره به دو محصول جدید که امسال توسط این شرکت عرضه می‌شود، تصریح کرد: یک محصول کلاس کار است که هم از لحاظ قابلیت فنی قابل رقابت است و هم از نظر قیمت سعی شده کلاس اقتصادی باشد و محصول دیگر بین کلاس اسکوتر و کلاس کار است که با هدف سازمانی و بهره مندی عموم مردم طراحی شده است. این محصولات استاندارد‌ها را طی کرده‌اند و تا سه ماه آینده عرضه خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم ایران بتواند منشأ تولید موتورسیکلت‌های برقی در خاورمیانه و عرضه به اروپا باشد و بتوانیم با رسیدن به این مرحله قدردان عملی زحمات و اعتماد مدیریت سازمان اوقاف به بخش جوان و دانش بنیان کشور باشیم.

منبع: ایرنا